لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۵

نهمین مسابقه اسکی بانوان در ولایت بامیان برگزار شد


مسابقات اسکی در بامیان
مسابقات اسکی در بامیان

برای نهمین سال مسابقات اسکی بانوان در قالب نهمین دور مسابقات بین المللی اسکی چلنج بامیان در مرکز این ولایت با حضور ورزشکاران از ولایت های کابل و بامیان انجام شد.

علی شاه فرهنگ مسئول برگزاری مسابقات اسکی چلنج بامیان در این مورد به رادیو آزادی گفت:

"ما در بخشی از نهمین مسابقات اسکی چلنج بامیان مسابقات بانوان را برگزار کردیم که در این مسابقات ۱۲ نفر از بانوان در این مسابقات شرکت کرده بودند. همینطور برای اولین بار مسابقات اسکی چوبی را برگزار کردیم که ۵۶ نفر در این مسابقه شرکت کردند که این مسابقات به صورت موفقانه برگزار شدند. هدف از برگزاری این مسابقات رشد ورزش اسکی در افغانستان و معرفی بامیان به عنوان یکی از مقصد های مهم گردشگری زمستانی می باشد. "

در مسابقات اسکی دختران فاطمه از بامیان اسکی کلپ مقام اول را بدست آورد، همینطور فریبا مقام دوم و نظیره مقام سوم را کسب کردند که هر سه نفر از ولایت بامیان هستند.

مسابقات اسکی دختران در بامیان
مسابقات اسکی دختران در بامیان

فاطمه که در این مسابقات مقام اول را بدست آورده بود در مورد ورزش اسکی در بامیان گفت:

"مدت چهار سال می شود که در این مسابقات شرکت می کنم و امسال توانستم مقام اول را بدست بیآورم. من از کودکی علاقه زیادی به ورزش اسکی داشتم و سرانجام به آرزویم رسیدم. من می خواهم این ورزش را رد سطح حرفه ای ادامه بدهم."

همچنین همزمان با مسابقات اسکی دختران، برای اولین بار یک مسابقه اسکی چوبی نیز برگزار شد که ۵۶ نفر با اسکی های دست ساخته خودشان در این مسابقه شرکت کردند.

در پایان این مسابقه یاسین از قریه خشکک مقام اول، محمد علی و رضی از قریه چپ دره مقام های دوم و سوم را بدست آوردند.

مسابقات اسکی در بامیان
مسابقات اسکی در بامیان

اسماعیل یکی از اشتراک کننده ها در این مسابقه در مورد اسکی دست ساخته خود گفت:

"من علاقه زیادی به اسکی داشتم. چند وقت قبل تعدادی از خارجی های به قریه ما آمده بودند و اسکی می کردند بعد از آن تصمیم گرفتم تا خودم اسکی بسازم چون توان مالی خرید اسکی را نداشتم. این اسکی را از چوب و تکه های قوطی روغن ساختم، اسمش را اسنوبُرد چوبی گذاشتم."

نهمین دور مسابقات بین المللی اسکی چلنج بامیان فردا با شرکت ۸۰ ورزشکار از بامیان و کشورهای آمریکا، کانادا، سویدن، استرالیا و جرمنی در دره خشکک مرکز بامیان برگزار خواهد شد.

عباس نادری

XS
SM
MD
LG