لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۷

درگیری در قول اردوی ۲۱۵ میوند ولایت هلمند پایان یافت


آرشیف/ نیروهای افغان
آرشیف/ نیروهای افغان

درگیری در قول اردوی ۲۱۵ میوند ولایت هلمند پایان یافت.

دفتر والی هلمند می گوید، درگیری که شب گذشته پس از حمله مهاجمان انتحاری در قول اردوی ۲۱۵ میوند بوقوع پیوست اکنون پایان یافته است اما عملیات تصفیوی نظامیان افغان در ساحه جریان دارد.

با آن که دفتر والی هلمند در صحبت با رادیو آزادی از شمار تلفات برخاسته ازین رویداد جزئیات نداد اما وزارت دفاع افغانستان پیش ازین تلفات نظامیان افغان در این حمله را تائید کرده بود.

وزارت دفاع افغانستان امروز جمعه با نشر یک اعلامیه گفت که دوازده مهاجم مسلح حوالی ساعت دو شب گذشته بالای قول اردوی ۲۱۵ میوند حمله کردند که در نتیجه چهار تن آنها کشته شدند.

اعلامیه وزارت دفاع افغانستان، این حمله را پیچیده خواند و گفت که به شماری از نظامیان افغان تلفات وارد شده است اما شمار آنرا شریک نساخت.

قول اردوی ۲۱۵ میوند واقع در ولسوالی واشیر هلمند قبلاً بنام پایگاه شوراب مشهور بود که در آن نیرو‌های خارجی مستقر بودند اما پس از این که این نیرو‌ها از هلمند خارج شدند مسئولیت آن به نظامیان افغان سپرده شد.

اما سال گذشته میلادی زمانی که امریکا سه صد سرباز تازه نفس‌اش را به افغانستان فرستاد این سربازان در کنار نیرو‌های افغان در این پایگاه که اکنون قول اردوی ۲۱۵ میوند است، مستقر شدند.

از سوی دیگر دیف بتلر سخنگوی اردوی امریکا در حساب تیوترش نوشته است که حمله بالای پایگاه نظامیان افغان از سوی نیرو‌های شجاع افغان دفع شد.

او افزوده است که جنگجویان طالبان در ابتدأ تلاش کردند تا به داخل پایگاه دسترسی پیدا کنند اما از سوی نیرو‌های افغان جلو آنها گرفته شد.

او افزوده است که جنگجویان طالبان در ابتدأ تلاش کردند تا به داخل پایگاه دسترسی پیدا کنند اما از سوی نیرو‌های افغان جلو آنها گرفته شد.

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان معرفی می کند، در یک اعلامیه مسئولیت این حمله را به عهده گرفته، ادعا کرده است که در نتیجه آن ده‌ها سرباز امریکایی و افغان را کشته اند.

طالبان در حالی مسئولیت حمله بالای پایگاه شوراب را پذیرفته اند که قرار است گفتگو‌های صلح میان نماینده‌های این گروه با هیئت امریکایی فردا پس از یک وقفه کوتاه از سر گرفته شود.

XS
SM
MD
LG