لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۴

امریکا جایزه به ارزش ۱ میلیون دالر برای دریافت اطلاعات در مورد حمزه تعیین کرد


آرشیف/ حمزه بن لادن
آرشیف/ حمزه بن لادن

ایالات متحده امریکا جایزه به ارزش یک میلیون دالر برای دریافت اطلاعات در مورد حمزه فرزند اسامه بن لادن رهبر سابق شبکه القاعده تعیین کرد.

واشنگتن می گویند که حمزه بن لادن در حال تبدل شدن به یکی از رهبران اصلی شبکه القاعده است.

وزارت خارجه امریکا ناوقت دیروز با نشر یک اعلامیه از تعیین شدن جایزه یک میلیون دالری بالای حمزه بن لادن خبر داد و گفت که این جایزه به کسی داده خواهد شد که در مورد "هویت و یا هم موقعیت" حمزه بن لادن اطلاعات فراهم کند.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده است که حمزه بن لادن در سال های اخیر پیام های صوتی و تصویری منتشر کرده و از هوادارن خود خواسته است تا به اهداف امریکا و متحدان غربی اش برای گرفتن انتقام کشته شدن پدرش حمله کنند.

براساس برخی گزارش ها، حمزه بن لادن در حال حاضر در یک محل نامعلوم در مرز میان افغانستان و پاکستان بود و باش دارد.

گفته میشود که حمزه بن لادن سی سال دارد و کوچکترین فرزند اسامه بن لادن رهبر سابق شبکه القاعده است، امریکا نام حمزه را در سال ۲۰۱۷ میلادی در لیست سیاه مبارزه با تروریزم شامل ساخت.

حمزه با دختر محمد عطا، رباینده یکی از طیاره های که در حملات سال ۲۰۰۱ میلادی در امریکا استفاده شد، ازدواج کرده است.

براساس نامه ها و اسنادی که از اسامه بن لادن در شهر ابیت آباد پاکستان جایکه او در عملیات خاص نیرو های امریکایی کشته شد، به دست آمده نشان می دهد که اسامه در حال آماده کردن فرزند کوچک اش برای جانشینی خود بوده است.

آرشیف/ اسامه بن لادن
آرشیف/ اسامه بن لادن

گزارش هایکه در مورد بود و باش حمزه بن لادن در ایران حاکی اند هنوز هم قابل باور اند چرا که گفته میشود حمزه بن لادن سالها با مادرش در ایران بوده و ازدواج او هم در این کشور صورت گرفته است.

اما گزارش های دیگری حاکی اند که او در این سال ها احتمالاً در پاکستان، افغانستان و یا سوریه پنهان بوده است.

مایکل ایوانوف، مشاور وزارت خارجه امریکا در امور امنیت دیپلوماتیک گفته است که به باور مقام های امریکایی حمزه بن لادن در حال حاضر در جایی در مرز افغانستان و پاکستان است اما به ایران نیز رفت و آمد دارد.

برخی از مقام های امریکایی در سال های اخیر ادعا کردند که شماری از اعضای شبکه القاعده و اعضای خانواده اسامه بن لادن رهبر پیشین این گروه در ایران زندگی می کنند.

شماری از اعضای شبکه القاعده و اعضای خانواده اسامه بن لادن رهبر پیشین این گروه در ایران زندگی می کنند.

اما وزارت خارجه ایران در ماه مارچ سال گذشته میلادی حضور رهبران شبکه القاعده در خاک این کشور را رد کرد و گفت که چند تن از اعضای خانواده اسامه بن لادن را که پس از حمله امریکا بالای افغانستان داخل خاک ایران شده بودند به خواست عربستان سعودی از این کشور اخراج کرده است.

ایران این را نیز گفت که دختر هفده ساله اسامه بن لادن را که در ایران بود و باش داشت در ۲۰۱۰ میلادی به سفارت عربستان سعودی در تهران سپرد که پس از سه ماه از آنجا به سوریه منتقل گردید.

XS
SM
MD
LG