لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۸

هدایت وزارت داخله به مسئولین درجه یک: "طبق خواست مردم عمل کنید"


در میان انتقاد‌ها از ضعف و کم کاری مسئولان برخی ادارات امنیتی کشور ، حالا وزارت داخله افغانستان به مسئولان درجه یک این وزارت هدایت داده‌است تا در وظایف‌شان مطابق خواست مردم عمل کنند.

نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت روز شنبه به رادیو آزادی گفت که این هدایت بخاطر تأمین امنیت و نظم بهتر به مسئولان درجه یک داده شده و در صورت غفلت با آنان برخورد جدی می‌گردد.

وی می‌گوید:

"وزیر داخله به تمام ارگان‌های ذیربط در مرکز و ولایات به مسئولان درجه یک هدایت داده‌است تا در اجرای وظایف‌شان قاطع بوده و وظایف‌شان را به شکلی که خواست مردم است انجام داده و به شکایات مردم رسیدگی کنند، هر آنکسی که غفلت و تعلل می‌کند با او برخورد جدی و قانونی شده و از وظیفه برکنار می‌گردد."

نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله افغانستان
نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله افغانستان

آقای رحیمی هدف از این کار سرپرست وزارت داخله را مبارزه با قانون شکنی، زورگویی و تأمین امنیت و نظم بهتر در کشور عنوان می‌کند.

این در حالیست که مردم همواره انتقاد کرده‌اند که در برخی موارد مسئولان این ارگان‌ امنیتی بخصوص آمرین حوزه‌های امنیتی و پولیس در حل مشکل‌شان اقدام به موقع نکرده و این کار سبب بی‌اعتمادی آنان نسبت به پولیس شده‌است.

پیش از این نیز وزارت داخله بخاطر مبارزه با زورگویان و قانون شکنان لیست برخی از افراد را که باعث بر هم زدن نظم و امنیت در کشور می‌شدند منتشر کرده و تأکید کرده بود که با آنان برخورد قانونی می‌کند.

در این حال کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه این اقدام سرپرست وزارت داخله را ستایش می‌کند اما می‌گوید این کار بخاطر مشکل است که اکثر مسئولان ادارات امنیتی از سوی افراد با نفوذ معرفی شده و از حمایت‌های بالا برخوردار اند.

شکیبا هاشمی منشی این کمیسیون در مورد به رادیو آزادی گفت:

"مسئولان هر ریاست وزارت امور داخله با یک چینل یعنی با احزاب سیاسی، رهبران جهادی، با افراد با نفوذ و پولدار در ارتباط استند هرگاه سرپرست وزارت داخله این کار را انجام بدهد این یک قربانی بزرگ می‌خواهد و من امیدوارم که در این کار خود موفق شود."

در این حال محمداگل مجاهد کارشناس نظامی افغان می‌گوید هرگاه این اقدام در عمل انجام شده و افراد ضعیف و ناتوان از ادارات مهم امنیتی برکنار گردند این مسئله از یک سو بالای تأمین امنیت تأثیر مثبت داشته و سوی دیگر از قربانی شدن نظامیان افغان و مردم عام در حملات مخالفان مسلح جلوگیری می‌گردد.

جاوید حسنز اده

XS
SM
MD
LG