لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۰

حریم هوایی پاکستان هنوز هم برای عبور طیارات مسدود است


حریم هوایی پاکستان هنوز هم برای پروازهای عبوری بسته‌است.

قاسم رحیمی سخنگوی اداره هوا نوردی ملکی افغانستان روز دوشنبه ۱۳ حوت ۱۳۹۷ به رادیو ازادی گفت که آنان توقع دارند تا تمام شرکای بخش هوا نوردی مطابق به تعهدات بین‌المللی به همکاری شان ادامه دهند.

وی هم‌چنان گزارش‌های را رد کرد که گویا قرار است پاکستان، روز سه‌شنبه حریم هوایی‌اش را به‌روی پروازهای خارجی بازگشایی کند.

وی گفت:

"فضا هنوز هم بسته است، انتظار داریم تا تمام شرکای بخش هوا نوردی کماکان به همکاری های شان مطابق تعهدات بین‌المللی تداوم دهند و توقع داریم تا فضا باز شود و از مسیر قبلی پرواز داشته باشیم."

پرواز های عبوری در حریم هوایی پاکستان روز چهارشنبه هفته گذشته مسدود شد.

این اقدام پس از افزایش تنش‌ها میان هند و پاکستان روی دست گرفته شد.

روز سه‌شنبه هفته گذشته جت‌های هندی، بر اهدافی در خاک پاکستان حمله کردند.

پاکستان و هند به روز چهارشنبه آن هفته گفتند که طیاره‌های جنگی همدیگر را در کشمیر سقوط داده‌اند.

اکنون نیز درگیری‌های پراکنده در کشمیر میان هند و پاکستان جریان دارد که براساس گزارش‌ها ده تن کشته شده و صدها خانواده مجبور به ترک منازل شان شده‌اند.

پرواز های کابل – دهلی جدید اکنون از فضای ایران صورت می‌گیرد.

حالا که شرکت‌های هوایی افغانستان فضای ایران را به عنوان راه بدیل انتخاب کرده اند، در نرخ تکت‌ها نیز تفاوت زیادی وارد شده‌است.

محمد نادر عمر رئیس شرکت هوایی آریانا روز دوشنبه به رادیو آزادی هم‌چنان گفت که پرواز های کابل - دهلی جدید قبلاً یک و نیم ساعت را در بر می‌گرفت اما حالا نزدیک به پنج ساعت طول می‌کشد که طبعاً بالای نرخ تکت ها اثر گذار است.

قبلاً تکت یک طرفه از کابل به دهلی‌نو حدود ۱۶۰ دالر بود که حالا به بیشتر از ۳۰۰ دالر افزایش یافته است.

شماری از شهروندان کشور از بلند رفتن نرخ تکت‌های کابل - دهلی جدید نگران اند و خواستار حل شدن هر چه زودتر این مشکل می‌باشند.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG