لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۴:۱۹

مصطفی بالی: ضرب‌الاجل برای تسلیم شدن جنگجویان داعش پایان یافته‌است


نیروهای دموکراتیک سوریه
نیروهای دموکراتیک سوریه

نیروهای تحت حمایت ایالات متحدۀ امریکا در سوریه می‌گویند، وقت داده شده برای جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی برای تسلیم شدن، پایان یافته‌است.

مصطفی بالی یک سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه دهم مارچ از طریق تویتر نوشته‌است که نیروها به رهبری کُردها حملات‌شان را دوباره بر مناطقی آغاز خواهند کرد که در کنترول جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش قرار دارند.

آژانس خبری اسوشیتد پرس از قول مصطفی بالی می‌نویسد که گفته است، این حملات در حالی دوباره آغاز می‌شود که هزاران فرد ملکی منطقۀ باغوز را ترک کرده‌اند.

افراد ملکی در حال ترک منطقۀ باغوز
افراد ملکی در حال ترک منطقۀ باغوز

این منطقه آخرین قریه سوریه است که جنگجویان داعش بر آن تسلط دارند.

آژانس خبری فرانس پرس از قول مصطفی بالی گزارش داده که گفته است، نیروهای خطوط مقدم دستور پیشروی را دریافت کرده‌اند و هر لحظه ممکن است که تهاجم آغاز شود.

به تاریخ اول و دوم مارچ نیروهای دموکراتیک سوریه تحت رهبری کُردها به حمایت بمباردمان شدید نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به این منطقۀ در حال محاصره پیشروی کرده و یک دهلیز عبوری را باز گذاشتند تا افراد ملکی گیرمانده در این منطقه از آن طریق خارج شوند.

به تعقیب این عملیات مشترک نیروهای دموکراتیک سوریه و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، در جریان چهار روز هزاران فرد ملکی و تعدادی زیاد از جنگجویان منطقه باغوز را ترک کردند.

شماری از جنگجویان داعش که به نیروهای دموکراتیک سوریه تسلیم شده‌اند.
شماری از جنگجویان داعش که به نیروهای دموکراتیک سوریه تسلیم شده‌اند.

به‌گفته مصطفی بالی نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کُردها آماده‌اند تا آنچه که در تسلط داعش باقی مانده‌است را از کنترول آن‌ها بیرون سازند.

این در حالیست که به‌گفته فعالان اپوزیسیون سوریه، دهم مارچ ده‌ها تن در شهر جنوبی درعا در اعتراض به ساختن یک مجسمه حافظ‌الاسد رئیس جمهور سابق آن کشور، مظاهره کردند.

سازمان نظارت از حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است می‌گوید، تظاهر کننده‌گان در مرکز شهر درعا گرد آمده "زنده باد سوریه" و "سرنگون باد بشارالاسد" شعار می‌دادند.

درعا شهریست که در ماه مارچ سال ۲۰۱۱ میلادی با الهام از بهار عرب تظاهرات صلح‌آمیز در آن آغاز شد و به منازعۀ مسلحانه انجامید که در نتیجه آن بیش از ۴۰۰ هزار تن کشته شدند.

XS
SM
MD
LG