لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۲:۵۱

کمیسیون انتخابات هند تاریخ آغاز انتخابات این کشور را اعلان کرد


کمیسیون انتخابات هند روز یکشنبه اعلان کرد که انتخابات ملی در این کشور در یازدهم ماه اپریل آغاز می‌شود و رأی‌دهی در این انتخابات در هفت مرحله در ماه‌های اپریل و می به پیش برده خواهد شد.

سونیل ارورا رئیس کمیسیون انتخابات ملی هند روز یکشنبه گفت، انتخابات در ۱۱، ۱۸ ،۲۳ و ۲۹ ماه اپریل و هم‌چنان ۶، ۱۲ و ۱۹ ماه می دایر خواهد شد.

در حدود ۹۰۰ میلیون هندی واجد شرایط رأی‌دهی اند.

برگزاری پروسه رأی‌دهی در چندین مرحله، به مقام‌های کمیسیون انتخابات اجازه خواهد داد که در جلوگیری از خشونت در روز‌های انتخابات و نفوذ بیش از حد فعالان احزاب در پروسه رأی‌دهی، ده‌ها هزار نیرو‌های امنیتی را مستقر سازند.

یک نظر سنجی نشان می‌دهد که ائتلاف ملی دموکراتیک هند به رهبری مودی می‌تواند ۲۶۴ از ۵۴۳ کرسی پارلمان را به دست آورد و پیشبینی می‌شود که اتحاد اپوزیسیون به رهبری حزب کنگره هند ۱۴۱ کرسی را از آن خود سازد.

نریندرا مودی صدراعظم هند
نریندرا مودی صدراعظم هند

با وجود این که حزب مودی بهاراتیا جاناتا در ماه دسمبر در انتخابات محلی در سه ایالت کلیدی در برابر حزب مخالف کنگره بازنده شده و محبوبیت خود را تا حدی از دست داد، اما این حزب ابراز امیدواری می‌کند که با گرفتن موقف سختگیرانه علیه پاکستان، بتواند جایگاه خود را حفظ کند.

انتخابات در هند بزرگترین کشور دموکراسی جهان در یک زمان پُر تنش برگزار می‌شود.

در ماه‌های اخیر، برخورد و درگیری‌ها میان هند و پاکستان این دو کشور دارای سلاح هسته‌ای صورت گرفت.

نبرد بین هند و پاکستان پس از بمب گذاری انتحاری در چهاردهم ماه فبروری در منطقه شمال کشمیر ساحه مورد نزاع دو کشور آغاز شد که در نتیجه آن بیش از ۴۰ سرباز پولیس هند کشته شدند.

گروه افراطی جیش محمد مستقر در پاکستان مسئولیت حمله را بدوش گرفت.

دهلی جدید، اسلام آباد را متهم کرد که در این حادثه دست داشت، اتهامی که پاکستان همواره رد کرده‌است.

XS
SM
MD
LG