لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۷

هیواد: اظهارات عمران خان تجاوز آشکار بر استقلالیت افغانستان است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در مورد وضعیت سیاسی افغانستان مطالبی را به نشر سپرده‌اند.

  • ویسا

روزنامه ویسا در یک مطلب نوشته‌است، به اساس گزارش‌ها دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا با مقامات نظامی و استخباراتی آن کشور در پیوند به افغانستان نشست پنهان و مهم داشته است.

در مطلب گفته شده، این نشست پس از آن برگزار شد که حمد الله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در پیوند به تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص ایالات متحده امریکا بخاطر صلح افغانستان انتقاد کرده‌است.

نویسنده به نقل از آژانس خبری اسوشیتد پرس نوشته است که رئیس جمهور ترمپ در پیوند به افغانستان نشست سری یا پنهانی یک ساعته را با گروه امنیتی خود داشته‌است.

در مطلب آمده‌است، در این نشست که در یک اتاق پنتاگون بنام تانک برگزار شده بود مایک پنس معاون رئیس جمهور، مایک پومپیو وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی، رهبری سی آی ای ای و برخی مقامات امنیتی دیگر اشتراک کرده بودند.

روزنامه این را هم نوشته است، یک سخنگوی قصر سفید که نخواسته از وی نام برده شود گفته است که نشست نامبرده بخاطر شریک ساختن معلومات در پیوند به افغانستان بوده است.

  • دنیا

روزنامه دنیا هم نوشته است که امریکا بر سفر حمدالله محب محدودیت وضع کرده‌است.

در مطلب آمده‌است، در واکنش به اظهارات اخیر حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی در پیوند به زلمی خلیل‌زاد و صلح افغانستان، گفته می‌شود که ایالات متحده امریکا، بخاطر سفر وی به آن کشور محدودیت وضع کرده‌است.

در مطلب به نقل از روزنامه امریکایی نوشته شده، برخی منابع در وزارت دفاع امریکا گفته‌اند که در پاسخ به اظهارات شخصی مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی ممکن برای وی ویزه داده نشود.

در مطلب هم‌چنان گفته شده، دیپلومات‌های امریکایی از احضار مشاور امنیت ملی افغانستان به وزارت خارجه دفاع کرده و گفته‌اند که حمله شخصی محب در دیپلوماسی جا ندارد.

هیواد

روزنامه هیواد در سرمقاله‌اش در مورد سخنان اخیر عمران خان صدراعظم پاکستان نوشته است.

در سرمقاله آمده‌است، عمران خان با اشاره به نشست قطر گفته‌است که مذاکرات با طالبان آغاز شده در آینده نزدیک صلح در افغانستان تأمین می‌شود و حکومت جدید به میان می آید.

سرمقاله نویس نوشته‌است، مداخله در امور داخلی افغانستان و سازش پنهانی امریکا و پاکستان با طالبان، تجاوز آشکار بر استقلالیت افغانستان و خلاف اصول سیاسی بین‌المللی است.

روزنامه این سخنان عمران خان را محکوم کرده‌است.

XS
SM
MD
LG