لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۹

ویسا: هزاران دستگاه بایو متریک انتخابات ناپدید شده‌اند


برخی روزنامه‌های چاپ کابل
برخی روزنامه‌های چاپ کابل

روزنامه‌های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‌های خود به مسایل سیاسی و آمادگی‌ها برای برگزاری جشن نوروز تمرکز کرده‌اند.

  • دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی به تنش در روابط میان کابل و واشنگتن پرداخته و نوشته‌است که ممکن این روابط بیشتر تیره شود.

در مطلب به نقل از واشنگتن پُست روزنامه امریکایی آمده‌است که به علت اظهارات تند مشاور امنیت ملی افغانستان احتمال دارد که روابط میان کابل و واشنگتن بیشتر متشنج گردد.

اما در مطلب نوشته شده که تقابل میان حکومت افغانستان و امریکا به علت در حاشیه قرار گرفتن حکومت وحدت ملی در مذاکرات صلح به میان آمده‌است.

نویسنده مطلب نوشته که حکومت افغانستان در موضوع تأخیر انتخابات ریاست جمهوری نیز زیر فشار بوده و راه دیگری ندارد.

در مطلب آمده‌است که رئیس جمهور غنی امیدوار بود که به‌حیث قهرمان صلح و پایان دهنده به جنگ ۱۷ ساله افغانستان مطرح شود و در انتخابات پیشرو نیز برنده گردد.

اما نویسنده مطلب نوشته که چنین نشد و این وضعیت قهر رئیس جمهور غنی را برانگیخت.

در مطلب به نقل از مایکل کوگلمن متخصص امور افغانستان در مرکز ویلسن نوشته که اگر وضعیت هم‌چنان ادامه یابد و حکومت افغانستان از گفتگوهای صلح به دور بماند روابط میان کابل و واشنگتن بیشتر تیره خواهد شد.

  • ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی به نقل از نهاد‌های ناظر انتخابات به موضوع ناپدید شدن هزاران دستگاه بایو متریک در کمیسیون مستقل انتخابات پرداخته‌است.

نویسنده می‌گوید که تیفا یا بنیاد انتخابات شفاف افغانستان گفته‌است که برای انتخابات قبلی ۲۲ هزار دستگاه بایو متریک خریداری شده بود، اما پنج هزار آن به علت بی‌پروایی کمیسیون مستقل انتخابات مفقود شده‌است.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش به موضوع سال نو پرداخته و ابراز امیدواری کرده که ۱۳۹۸ سال پایان جنگ و تأمین صلح در افغانستان باشد.

سرمقاله نویس نوشته است که ۱۳۹۷ سال خونین برای افغان‌ها بود و در این سال هزاران افغان کشته و زخمی شدند.

سرمقاله نویس پیشرفت‌ها در زمینه صلح را در سال ۱۳۹۷ دستآورد بزرگ خوانده و گفته که توقع می‌رود طالبان با حکومت افغانستان به گفتگوهای مستقیم آماده شوند و در سال پیشرو مذاکرات صلح نتایج خوب در قبال داشته باشد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‌اش از تدابیر شدید امنیتی در روزهای نوروز یادآوری کرده‌است.

سرمقاله نویس نوشته که جشن نوروز در ارگ، کارته سخی، باغ بابر و در شهر مزار شریف به گونه گسترده برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG