لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۴

رهبران حزب "پیپلز پارتی" پاکستان به اداره مبارزه با فساد فراخوانده شدند


آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان
آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان

آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان و پسرش بلاول بوتو زرداری که فعلاً رهبر پیپلز پارتی پاکستان می‌باشد دیروز چهارشنبه ۲۰ مارچ ۲۰۱۹ به اداره مالی احتساب در اسلام آباد برای ارائه پاسخ به سؤالات فراخوانده شدند.

در یک اعلامیه این اداره آمده‌است که تحقیق کنندگان، بلاول بوتو و پدرش را در سه قضیه دو ساعت مورد سؤال قرار دادند و به دو نفر یک بسته از سوال‌های تحریری داده شد که تا ظرف ده روز جواب‌های آن‌ها را تکمیل کرده و به این اداره برگردانند. در باره این سؤال‌ها جزئیات داده نشده‌است.

مقامات به ستره محکمه پاکستان گفته‌اند قضایای آن‌ها به فساد و پول‌شویی ارتباط می‌گیرد.

در ماه دسمبر سال ۲۰۱۸ مقامات پاکستان اعلان کردند که آن‌ها سفر زرداری را به خارج ممنوع اعلان کرده‌اند تا تحقیقات در مورد اتهامات پول‌شویی علیه وی تکمیل شود.

بلاول بوتو رهبر حزب پیپلز پارتی
بلاول بوتو رهبر حزب پیپلز پارتی

بلاول بوتو فرزند بی نظیر بوتوی فقید می‌باشد که دو دوره صدراعظم پاکستان بود و در ماه دسمبرسال ۲۰۰۷ به قتل رسانده شد.

پدر بلاول، آصف علی زرداری رئیس مشترک پیپلز پارتی می‌باشد.

زرداری در سال ۲۰۰۸ بعد از تلاش برای برکنار نمودن حکمران نظامی پاکستان پرویز مشرف رئیس جمهور این کشور انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۳ این چوکی را در دست داشت.

در سال ۲۰۱۵ او بعد از آن که در یک سخنرانی خود نقش اردوی پاکستان را در حیات سیاسی این کشور تنقید نمود کشورش را ترک کرد و در سال ۲۰۱۶ دوباره به وطن برگشت.

خانواده بوتو این اتهامات را رد می‌کنند.

امروز در پیشروی اداره مبارزه با فساد یا اداره ملی احتساب صدها طرفدار خشمگین پیپلز پارتی جمع شده و بر ضد عمران خان صدراعظم پاکستان که رهبر تحریک انصاف پاکستان می‌باشد شعار می‌دادند. آن‌ها با پولیس هم برخورد کردند.

بلاول بوتو که رئیس این حزب می‌باشد دیرتر حکومت عمران خان را متهم ساخت که عمداً مخالفین سیاسی خود را هدف قرار می‌دهد.

بوتو در یک کنفرانس خبری گفت که این یک سیستم حسابدهی نیست این سیستم طرح شده سیاسی می‌باشد و به گفته او این یک سیستم انتقام سیاسی است.

پیپلز پارتی در انتخابات ماه جولای گذشته مقام سوم را کسب کرد و در این انتخابات تحریک انصاف پاکستان تحت رهبری عمران خان برنده شد.

XS
SM
MD
LG