لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۶

پنج مسجد در شهر بیرمنگام بریتانیا مورد حملات قرار گرفتند


آرشیف، یکی مساجد در انگلستان
آرشیف، یکی مساجد در انگلستان

مأمورین مبارزه با تروریزم در مرکز بریتانیا در مورد حملات بر مساجدی تحقیق می‌کنند که در آن شیشه‌های مساجد با چکش شکستانده شده‌اند.

حملات بر پنج مسجد در شهر بیرمنگام بریتانیا طوری مورد تحقیق قرار گرفته اند که با هم ارتباط دارند اما انگیزه این حملات تا حال روشن نشده‌است.

حادثه در بریتانیا چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که یک نفر در نیوزیلند به مساجد رفته و نمازگزاران را هدفقرار داد. در این حملات ۵۰ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به تعقیب این عمل در نیوزیلند رهبران بریتانیا با مسلمانان این کشور تماس گرفته و حمایت و ضمانت خود را به آن‌ها ابراز کردند.

ساجد جاوید وزیر داخله بریتانیا گفت حملات در بیرمنگام بسیار نگران کننده می‌باشد.

ساجد جاوید وزیر داخله بریتانیا
ساجد جاوید وزیر داخله بریتانیا

آقای ساجد در تویتر خود نوشته‌است رفتارهای نفرت انگیز هیچ جایی در جامعه بریتانیا ندارند و هر گز قابل قبول نیستند.

عضو شورای شهری برمنگهم و سیم ظفر در تویتر خود نوشته‌است جامعه به مقابل هر نوع نفرت انگیزی و تفرقه اندازی با محبت، صلح و همزیستی پاسخ می‌گوید.

پولیس منطقه میدلند بریتانیا در یک اعلامیه گفته است این حملات بر پنج مسجد طوری بررسی می‌شوند که با هم مربوط می‌باشند.

دیوید تامسن رئیس پولیس در اعلامیه خود گفته است که تا حال در مورد انگیزه این حملات که شب گذشته رخ‌داده‌اند، معلومات ندارند.

به گفته او هم اکنون واحدهای مبارزه با تروریزم همراه با پولیس کار می‌کنند تا عاملین این حملات را به پنجه قانون بسپارند.

رؤسای پولیس بریتانیا هفته گذشته به باشندگان مسلمان این کشور اطمینان داده بودند که در اطراف مساجد مأمورین امنیتی را مستقر می‌سازند تا از حملات و تخریب کاری‌ها جلوگیری کنند.

بعد از حمله هفته گذشته در نیوزیلند گروه‌های ضد نژاد پرستی در بریتانیا در مورد افزایش فعالیت‌های راستگرایی افراطی و ترس از اسلام در این کشور، هشدار دادند.

XS
SM
MD
LG