لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۴۳

کارمندان ریاست شاروالی هرات دست به اعتصاب کاری زده‌اند


محمد داوود انوری شاروال هرات
محمد داوود انوری شاروال هرات

کارمندان ریاست شاروالی هرات به‌خاطر آنچه دخالت رئیس شورای ولایتی در امور این اداره می‌خوانند، دست به اعتصاب کاری زده‌اند.

روز گذشته ده‌ها تن که گفته می‌شود حمایت رئیس شورای ولایتی دارند در مقابل ریاست شاروالی خیمه تحصن برپا کرده و خواهان برکناری محمد داوود انوری شاروال این ولایت شدند.

کارمندان شاروالی هرات، در واکنش به برپایی خیمه تحصن در مقابل ساختمان این اداره دست به اعتصاب کاری زده‌اند.

شاروال هرات می‌گوید که در مقابل فشارهای شورای ولایتی و اداره محلی مبنی بر برکناری تاب خواهد آورد و از سمت‌اش کناره گیری نخواهد کرد.

محمد داوود انوری شاروال هرات
محمد داوود انوری شاروال هرات

او افزود:

"من حاضر نیستم به کامران علیزایی استعفا بدم، من حاضر نیستم به والی هرات استعفا بدم، من حاضر نیستم به حکومت افغانستان استعفا بدم، ولی حاضرم به خانواده شاروالی استعفا بدم، چون شاروالی نماینده‌گان مردم هستند."

با گماشته شدن محمد داوود انوری به‌عنوان شاروال ولایت هرات، تا کنون هفت تجمع اعتراضی علیه آقای انوری در این ولایت برگزار شده است.

معترضان حمایت کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی و چندین عضو دیگر این شورا را با خود دارند.

این معترضان شاروال را به کم‌کاری و نداشتن توانایی در راستای حل مشکلات شهری متهم می‌کنند.

کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات هشدار می‌دهد در صورتی که حکومت مرکزی شاروال را برکنار نکند، فاصله میان مردم و حکومت بیشتر خواهد شد.

کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات
کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات

​او افزود:

"هفتمین تظاهرات مردم هست، خود دولت تاوان می‌کند به این گپ به دلیل این که برکناری از این به دست مردم هم نیست، به دست خود دولت هست و خود مرکز در برکناری از این باید تصمیم بگیرد. دولت که خواسته‌های قانونی مردم را نمی‌پذیرد خودش تاوان می‌کند و روز به روز مردم از آن‌ها فاصله می‌گیرد و مردم اعتراض مدنی خود را ادامه می‌دهند."

همچنین انتقادهای هم وجود دارد که شماری از افرادی که خواستار برکناری شاروال هستند، بدون هیچ اطلاعی از کارکرد شاروالی در تجمعات اعتراضی اشتراک دارند.

زلمی صفا، عضو شورای مشورتی شهر هرات از طرف‌های مناقشه در مورد کار شاروال هرات می‌خواهد که از خود خویشتن‌داری نشان بدهند.

او افزود:

"در این زمینه ما خواستار همدیگر پذیری نهادهای شاروالی، ریاست مردم شورای شهر، مقام محترم ولایت، اداره ارگان‌های محل هستیم."

باشنده‌گان هرات می‌گویند، تداوم اختلافات میان شاروالی و شورای ولایتی هرات جلو خدمات رسانی به آنان را می‌گیرد و باید حکومت برای حل مشکل ایجاد شده در شاروالی هیئت حقیقت‌یاب بفرستد تا به اعتراضات نقطه پایان گذاشته شود.

گزارش: شاه‌پور صابر

XS
SM
MD
LG