لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۹

کمیسیون انتخابات نگرانی‌ها در مورد آغاز کمپاین‌های قبل از وقت را بی‌جا خواند


آرشیف/ لوحۀ کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
آرشیف/ لوحۀ کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نگرانی‌های را بی‌جا می‌داند که گویا تکت‌های انتخاباتی کمپاین‌های قبل از وقت را آغاز کرده اند.

اظهارات اخیر برخی تکت‌های انتخاباتی در خصوص مسایل مربوط به انتخابات و نگرانی‌های نهادهای ناظر انتخاباتی که آن‌را کمپاین قبل از وقت می‌دانند.

اما کمیسیون مستقل انتخابات در پاسخ به این نگرانی‌ها می‌گوید که الی اعلام لیست نهایی هیچ عملکرد کاندیدان احتمالی ریاست جمهوری کمپاین شمرده نمی‌شود.

ذبیح سادات سرپرست دفتر سخنگوی این کمیسیون روز چهارشنبه «۰۷ حمل ۱۳۹۸» در صحبت با رادیو آزادی افزود:

"تا زمانی‌که لیست نهایی منتشر نشده‌است تا آن زمان آن‌ها به ما کاندیدان احتمالی استند و تا آن زمان هیچ عملکرد شان کمپاین حساب نمی‌شود."

ذبیح سادات سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون انتخابات
ذبیح سادات سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون انتخابات

اخیراً برخی از کاندیدان احتمالی ریاست جمهوری در محافل مربوط به مسایل مختلف به خصوص پروسه صلح از مسایل مربوط به انتخابات سخن گفته و تأکید بر شفافیت این پروسه کرده اند.

۱۸ تن خود شان را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد کرده اند.

در این حال بنیاد انتحابات آزاد و عادلانه افغانستان یا فیفا می‌گوید که این تکت‌های انتخاباتی از پروسه صلح استفاده ابزاری کرده و کمپاین‌های قبل از وقت را آغاز کرده اند.

مسئولان این بنیاد به روز چهارشنبه در یک نشست خبری از این مسئله ابراز نگرانی کردند.

محمد نعیم اصغری مسئول برنامه‌های این بنیاد می‌گوید:

"دیده می‌شود که در این اوآخر بعضی از تکت‌های انتخاباتی از پروسه صلح استفاده ابزاری می‌کنند و کمپاین‌های غیر قانونی و قبل از وقت را این تکت‌های انتخاباتی آغاز کرده اند."

این بنیاد در عین حال از کمیسیون مستقل انتخابات نیز تقاضا کرد که هرچه زودتر نتایج نهایی انتخابات ولسی جرگه را اعلام کرده و به نگرانی‌های مردم در این خصوص نقطه پایان بگذارد.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

XS
SM
MD
LG