لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۷

تیم فوتبال مونته‌نگرو به‌خاطر نیشخند زنی نژاد پرستانه ممکن است که جریمه شود


تیم ملی مونته‌نگرو
تیم ملی مونته‌نگرو

تیم فوتبال مونته‌نگرو به‌خاطر حادثه نیشخند زنی نژاد پرستانه ممکن است که جریمه شود و یا امکان دارد در بازی‌های راه‌یابی به مسابقات جام فوتبال اروپا ۲۰۲۰، در ماه جون امسال در برابر تیم فوتبال کوسوو قسماً و یا به طور مکمل، محروم شود.

تیم فوتبال انگلستان در مسابقات راه‌یابی به بازی‌های فوتبال سال ۲۰۲۰ میلادی با وارد کردن ۵ توپ به گول مونته‌نگرو، ضربه محکم به این تیم وارد کرد.

سپس گزارش‌ها حاکی از آن اند که طرفداران تیم مونته‌نگرو شعار‌های سر داده که به‌گفته مربی و بازیکنان تیم انگلستان، نژاد پرستانه بوده اند.

گاریت سوت گیت، منیجر تیم انگلستان و رحیم ستیرلینگ، کال لوم هودسن-اودیو و دیگر بازیکنان این تیم گفتند، آن‌ها شعار‌های نژاد پرستانۀ را علیه تعدادی از بازیکنان سیاه پوست‌شان در جریان این بازی شنیده‌اند.

هواداران تیم ملی مونته‌نگرو
هواداران تیم ملی مونته‌نگرو

در این مسابقه تیم انگلستان ۵ در برابر۱ بر تیم مونته‌نگرو برنده شد.

هرچند، لیوبی سا تومباکوویچ مربی تیم مونته‌نگرو و دیگر مقام‌های این تیم پس از مسابقه، از نیشخند زنی‌های نژاد پرستانۀ اعضای تیم‌شان ابراز بی‌خبری کردند، اما انجمن فوتبال این کشور امروز چهارشنبه گفت، هیئت مدیره فوتبال اروپا یا (UEFA)، اقدامات دسپلینی را آغاز کرده است.

انجمن فوتبال مونته‌‌نگرو در اعلامیۀ گفته است:

"اداره فوتبال اروپا (یوفا) در میان سایر مسایل، در جریان پروسه دسپلینی روی جزئیات در ارتباط به رفتار نژاد پرستانه تعدادی کوچک از اعضای تیم مونته‌نگرو تحقیق خواهد کرد که به هیئت مسابقه توسط نماینده‌گان انجمن فوتبال انگلستان، ارائه شده است."

نیکولای یانوویچ وزیر ورزش و جوانان مونته‌نگرو دیروز گفت شماری زیادی از مردم کشور‌ اش بازی مونته‌نگرو و انگلستان را به تمامی علاقه‌مندی دنبال کردند و حالا تلاش‌ها برای بزرگ نشان دادن قضیۀ به وجود آمده، جریان دارد.

او گفت اگر گروهی از افراد حرف‌های نادرست به زبان آورده اند وی آن را محکوم می‌کند.

او می‌افزاید:

"اگر کدام گروهی از مردم صداهای ناپسندی بلند کرده اند من به نماینده‌گی از حکومت و وزارت ورزش و جوانان آن را شدیداً محکوم می‌کنم. به‌عنوان یک ورزشکار سابق و حالا به‌حیث وزیر ورزش و جوانان برای اتباع خارجی یادآور می‌شوم که در کشور ما تعصب، نژاد پرستی و ملت گرایی افراطی جای ندارد."

گاریت سوت گیت، منیجر تیم انگلستان که در یک کنفرانس خبری در باره این حادثه صحبت می‌کرد، در پاسخ سؤالی به خبرنگاران گفت:

"بدون شک چنین چیزی، اتفاق افتاده است."

وی افزود که این چنین رفتاری غیر قابل قبول است.

هرچند، حوادث نژاد پرستانه و ملیت گرایانه در رویداد‌های ورزشی اتفاق می‌افتند، اما اداراتی ورزشی برای جلوگیری رفتار‌های نژاد پرستانه، تحقیق جدی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG