لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۹

پاکستان اسناد هند در رابطه به حمله انتحاری اخیر در کشمیر را رد کرد


حمله انتحاری اخیر در کشمیر تحت اداره هند
حمله انتحاری اخیر در کشمیر تحت اداره هند

پاکستان می‌گوید اسنادی را که هند در رابطه با دخالت گروه‌های مستقر در پاکستان در حملات در هند ارائه کرده است بیشتر به رسانه‌های اجتماعی متکی می‌باشند و رد شده اند.

پاکستان روز پنجشنه ۲۷ مارچ یک بسته اسنادی را که هند بعد از حمله انتحاری اخیر در کشمیر تحت کنترول هند به این کشور ارائه کرد غیر کافی دانسته و رد نمود.

این حمله انتحاری که در آن ۴۰ سرباز ملیشه‌های دولتی هند کشته شدند دو کشور را در استانه برخورد مسلحانه قرار داد.

این حمله توسط یک شخصی که به گروه جیش محمد ارتباط داشت روز ۱۴ فبروری بر یک کاروان در منطقه پلوامه در کشمیر تحت کنترول هند انجام شد.

بعداً گروه جیش محمد که در پاکستان مستقر می‌باشد مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

اما پاکستان بازهم می‌گوید شورش‌ها در کشمیر توسط جدایی‌طلبان مسلمان که می‌خواهند از هند آزادی خود را بدست بیاورند انجام می‌شود.

به تعقیب حمله در پلوامه دو کشور بر یک دیگر بمباردمان کردند و طیاره‌های جنگی بر فضای کشمیر به پرواز درآمدند.

اما بعد از دخالت جامعه جهانی این بحران تا حدی سرد شد.

هند که ادعا می‌کند اسلام‌آباد در این حمله انتحاری دست داشت می‌گوید، ماه گذشته یک بسته اسناد را به پاکستان داد که در آن در مورد حمله پلوامه و دخالت احتمالی پاکستان معلومات داده می‌شد.

پاکستان دست داشتن در این حمله را رد می‌کند و وزارت خارجه این کشور بعد از ارائه معلومات به دیپلومات‌های خارجی در اسلام‌آباد یک اعلامیه را نشر کرده تأکید نمود که بسته اسناد ارائه شده توسط هند بیشتر به معلومات متکی می‌باشد که از رسانه‌های اجتماعی بدست آمده است.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان گفته می‌شود در بسته اسناد هند نام ۹۰ فرد مظنون که به سازمان‌های منع شده مربوط می باشند و ۲۲ محلی که به گمان هند کمپ‌های تعلیمی افراط‌گرایان در آنها وجود دارد، درج شده است.

وزارت خارجه پاکستان گفته است ۵۴ نفر از این لیست تحت تحقیق قرار دارند، اما تا حال هیچ سندی که ارتباط آن‌ها را با حادثه پلوامه ثابت کند، بدست نیامده است.

همچنان به‌گفته وزارت خارجه پاکستان ۲۲ محلی که هند به آن‌ها اشاره کرده تفتیش شده اند و چنین کمپ‌های وجود ندارند.

در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان گفته می‌شود که این کشور نتایج این تحقیقات را روز چهارشنبه ۲۷ مارچ به هند داده است.

پاکستان می‌گوید، اگر تقاضا صورت بگیرد حاضر است زمینه را برای تفتیش این محل‌ها که ادعا می‌شود کمپ‌های تعلیمی می‌باشند مساعد بسازد، اما برای دوام تحقیقات هندوستان باید اسناد بیشتر ارائه نماید.

XS
SM
MD
LG