لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۷

هشدار ادارۀ تنظیم کننده خدمات مخابراتی "اترا" به شرکت های مخابراتی!


آرشیف
آرشیف

اداره تنظیم کننده خدمات مخابراتی یا اترا می‌گوید شرکت های مخابراتی که کیفیت خدمات و انترنت شان پایین باشد، جریمه خواهند شد.

اداره تنظیم کننده خدمات مخابراتی یا اترا میگوید در دیدار با مسئولین شرکت های مخابراتی آنان تعهد کردند که در سال روان خورشیدی بالای بهبود کیفیت انترنت سرمایه گذاری بیشتر می‌کنند.

محمد نجیب عزیزی رئیس این اداره روز شنبه در یک نشست خبری گفت، شرکت های که جرایم داشته باشند، مجازات می‌شوند.

او افزود:

"شرکت های مخابراتی تعهد کرده اند که در سال ۱۳۹۸ بالای شبکه ها و فرکانس‌های شان سرمایه گذاری بیشتر می کنند، تا کیفیت خوبتر شود، اترا همچنان مطابق شرایط جواز دهی کیفیت خدمات انترنتی را بررسی جدی می کند، چند ماه بعد که تیست های تخنیکی تکمیل شود، جرایم که به‌دلیل کیفیت پایین خدمات انترتنی باشد، انشالله با شما شریک می‌شود."

این در حالیست که در این اوآخر شماری از کاربران صفحات اجتماعی از خدمات پایین شرکت های مخابراتی و هزینه های گزاف ان کمپاین گسترده را آغاز کرده اند.

ارشیف
ارشیف
  • مردم در این زمینه اداره اترا را مقصر دانسته و نوشته‌های را همراه با تصاویر و سمبول های معنا دار نشر می کردند که اترا کجاست؟

هفته گذشته شماری از شهروندان کشور در تماس با رادیو آزادی شکایت جدی در این زمینه کرده و گفتند که شرکت های مخابراتی مطابق به اعلانات شان خدمات ندارند.

به دنبال این شکایت ها اترا مجبور شد که در این زمینه با مسئولین شرکت های مخابراتی دیدار کند و نگرانی های مردم را شریک سازد.

به دنبال این شکایت ها اترا مجبور شد که در این زمینه با مسئولین شرکت های مخابراتی دیدار کند و نگرانی های مردم را شریک سازد.

مسئولین اترا می گویند که شرکت های مخابراتی تعهد کرده که که تماس به خدمات مشتریان رایگان باشد در حالی که در گذشته هر دقیقه دو نیم افغانی هزینه داشت.

هرچند مردم از این اقدام اترا ستایش می کنند اما میگویند که شبکه های مخابراتی مشکلات زیاد دارند.

دو تن از شهروندان کابل در این باره چنین نظر دارند:

"وحید الله هستم، شرکت های مخابراتی پول زیاد را از مشتریان اخذ می کنند، هزینه تماس های داخلی زیاد است، نت ضعیف است، اعلانات فورجی و تری جی را می کنند اما کار آن ضعیف است."

"سردار هستم، در گذشته خوب بود، به ۹۹۹ زنگ می زدیم به پولیس و اطفایه پول اخذ نمی کرد اما حالا اخذ می کند، ما از اترا می خواهیم هرچیز را کنترول کند."

اکنون شرکت های:

  • روشن،
  • اتصالات،
  • افغان بیسیم،
  • ام، تی، ان
  • و افغان تلیکام

در کشور فعالیت دارند.

اترا از مردم میخواهند هر کسیکه در باره جرایم شرکت های مخابراتی اسناد داشته باشد، میتواند به روز دوشنبه به این اداره شریک کرده تا شرکت های مخاراتی مجازات شوند.

مسئولین این اداره همچنان میگویند، سیم های کارت های غیر قانونی در شهر را ضبط کرده و این روند ادامه دارد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG