لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۹

آرمان ملی: پاکستان در پروسه صلح افغانستان در پی امتیازگیری از امریکا است


آرشیف، شماری از روزنامه های چاپ کابل
آرشیف، شماری از روزنامه های چاپ کابل

روزنامه‌های چاپ امروز کابل باز هم در مطالب‌شان بیشتر به موضوعات مرتبط به صلح پرداخته اند.

  • ویسا

روزنامه ویسا در مطلب‌اش نوشته است که در نشست دیروز ارگ ریاست جمهوری روی طرح و ترکیب شورای رهبری صلح توافق نشده، اما حکومت از موقف قبلی‌اش عقب رفته و به نشست قطر هیئتی را می‌فرستد.

در این مطلب آمده که قرار بود تا حکومت به هدف نفوذ در روند صلح تشکیل جدیدی را تحت نام شورای رهبری با اشتراک بزرگان سیاسی و جهادی، اعضای جامعه مدنی و جوانان به میان آورد، اما در هر دو نشست ارگ در رابطه به این طرح همآهنگی صورت نگرفته است.

روزنامه نوشته که در این نشست به شمول حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، شمار زیاد از بزرگان سیاسی و جهادی اشتراک داشتند.

روزنامه ویسا در مطلب جداگانۀ نوشته است که سلام رحیمی از رأس هیئت مذاکره کننده کنار زده شده‌است.

در این مطلب آمده که یک منبع معتبر به تلویزیون کابل نیوز گفته است که در تشکیل هیئت مذاکره کننده تغییرات آمده و سلام رحیمی از رأس این هیئت دور شده‌است.

در ادامه این مطلب آمده که قرار است تا روز چهارشنبه آینده لیست جدید ۲۱ نفری نهایی شود.

  • سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی نوشته که آگاهان امور سیاسی و بین‌الملل شورای عالی مصالحه به هدف مذاکرات صلح و تعیین یک هیئت برای مذاکرات با طالبان که در تشکیل آن به شمول حکومت جوانب سیاسی، مدنی و اجتماعی افغانستان موجود باشند را یک گام بزرگ عنوان می‌کنند، اما تأکید دارند که هر دو جانب باید هرچه زودتر روی برخی موضوعات مرتبط به صلح بحث نموده و تصمیم گیرند.

در ادامه این مطلب به نقل از آگاهان هم‌چنان آمده که نخست باید این شورا میان خود‌ شان روی شماری از مسایل مهم که به ارزش‌های ملی کشور ربط می‌گیرد به تصمیم برسند و بعد با نماینده‌های طالبان ببینند.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلب‌اش نوشته که پاکستان در پروسه صلح افغانستان در پی امتیازگیری از امریکا است.

این اظهارات در مطلبی به نقل از برخی آگاهان امور با اشاره به سفر اخیر زلمی خلیل‌زاد به پاکستان در رابطه به صلح افغانستان ابراز شده‌است.

در ادامه این مطلب آمده که آقای خلیل‌زاد در صفحه تویتر اش همکاری پاکستان در رابطه به صلح افغانستان را امیدوار کننده خوانده و نوشته که مقامات پاکستان تأکید کرده‌اند تصمیم در رابطه به صلح را باید خود افغان‌ها اتخاذ کنند.

XS
SM
MD
LG