لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۵

ویلیام بار: دونالد ترمپ در زمینه مداخله در انتخابات با روسیه سازش نکرده‌است


دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در واکنش به نشر یک نسخه ویرایش شده گزارش رابرت مولر در قصر سفید سخنرانی کرد. April 18 2019
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در واکنش به نشر یک نسخه ویرایش شده گزارش رابرت مولر در قصر سفید سخنرانی کرد. April 18 2019

یک نسخه ویرایش شده گزارش رابرت مولر سارنوال خاص امریکا در باره ادعای تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا دیروز (پنج‌شنبه) در اختیار کانگرس ایالات متحده قرار داده شد.

لوی سارنوال امریکا می‌گوید که تحقیقات رابرت مولر نشان می‌دهد که دولت روسیه برای مداخله در انتخابات امریکا که در آن دونالد ترمپ به قدرت رسید، تلاش کرده بود.

اما ویلیام بار گفت در پی این تحقیقات شواهدِ دریافت نشده که تبانی و همکاری دونالد ترمپ و یا اعضای تیم کمپاین اش را با این تلاش روسیه نشان بدهد.

وی گفت:

"گزارش سارنوال خاص بیان می‌دارد که بررسی وی ثابت نکرده‌است که اعضای کمپاین ترمپ با حکومت روسیه در فعالیت هایش در زمینه مداخله در انتخابات سازش و همآهنگی کرده بودند."

آقای بار دیروز پنج‌شنبه ۱۸ اپریل پیش از نشر یک نسخه ویرایش شده گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای تحقیقات رابرت مولر سارنوال خاص در یک نشست خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد.

ویلیام بار لوی سارنوال امریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن. April 18, 2019
ویلیام بار لوی سارنوال امریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن. April 18, 2019

یک نسخۀ ویرایش شده این گزارش در باره ادعای تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا به روز پنج‌شنبه در اختیار کانگرس قرار گرفت و در انترنت نیز منتشر شد.

از سوی دیگر دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در واکنش به نشر یک نسخه ویرایش شده گزارش مولر گفت که نه تبانی در کار بوده و نه هم از تحقیقات ممانعت صورت گرفته‌است.

آقای ترمپ این را به روز پنج‌شنبه در یک مراسم در قصر سفید گفت:

"من هم روز خوبی را سپری می‌کنم، گفته شده‌است که تبانی در کار نبوده و نه ممانعت صورت گرفته‌است، این هرگز نبوده و هرگز نخواهد بود و ما باید به عمق مسایل برسیم."

دیموکرات‌ها در واشنگتن لوی سارنوال امریکا را متهم کردند که تلاش می‌کند تا از رئیس جمهور ترمپ در برابر یافته‌های منفی این گزارش دفاع کند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفت، ویلیام بار در تلاش به گفته او "گیج کننده" دخیل است که از سوی اداره ترمپ به هدف مثبت جلو دادن گزارش مولر صورت می‌گیرد.

در مسکو دمیتری پیسکوف سخنگوی کرملین دیروز این گزارش را رد کرد و آن را بی‌اهمیت خواند.

XS
SM
MD
LG