لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۱

محمد اشرف غنی: مخالفان مسلح دولت جرئت صلح را ندارند


محمد اشرف غنی یک روز پس از حمله مهاجمان مسلح به وزارت مخابرات به این وزارت رفت
محمد اشرف غنی یک روز پس از حمله مهاجمان مسلح به وزارت مخابرات به این وزارت رفت

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به حمله روز گذشته به وزارت مخابرات این کشور می‌گوید، مخالفان مسلح دولت جرئت صلح را ندارند.

محمد اشرف غنی یک روز پس از حمله مهاجمان مسلح به وزارت مخابرات به این وزارت آمده و این حمله را نهایت زبونی مخالفان مسلح دولت خود خواند.

او افزود:

"حمله بر افراد ملکی در اداراتی که ارائه خدمت می کنند نه تنها علامه شجاعت نیست بلکه نهایت مثال زبونی است."

اشرف غنی خطاب به کسانی که این حمله را انجام داده اند گفت، اگر توانایی جنگ با نیروهای امنیتی را دارید به میدان جنگ بروید.

روز گذشته پنج مهاجم مسلح به وزارت مخابرات افغانستان حمله کردند که در نتیجه درگیری حدود پنج ساعته شان با نیرو های امنیتی، هفت تن به شمول سه نظامی افغان کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

رئیس جمهور افغانستان عملکرد نیرو های امنیتی برای از پا در آوردن مهاجمان و نجات دادن کارمندان و مراجعین وزارت مخابرات را خوب توصیف کرده و این نیرو ها را سزاوار تقدیر دانست.

آقای غنی صحبت های تندی به آدرس مخالفان مسلح دولت اش نیز دارد.

او گفت، آنانی که این حمله را انجام داده اند جرئت صلح را ندارند:

"چقدر خانواده ها هستند که امروز سر گلیم غم نشسته اند به خاطری که شما جرئت این را ندارید تا برای صلح اقدام کنید، جرئت این را ندارید تا در برابر دشمنان این وطن در یک صف واحد بیایید، جنگ به نفع کیست؟ آیا یک افغان از این جنگ لذت یا فایده می برد، در بدری را دیدید، بی نظامی را دیدید، چی می خواهید؟."

غنی در عین حال گفت، برای دوام جنگ کنونی هیچ گونه دلیل شرعی و فکری وجود ندارد.

ظاهراً اشاره غنی در این سخنانش متوجه گروه طالبان است اما تا حال به شمول طالبان هیچ گروهی مسئولیت حمله روز شنبه به وزارت مخابرات را به دوش نگرفته است.

حمله امروز در کابل با کشته شدن ۴ مهاجم پایان یافت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:43 0:00

حمله به وزارت مخابرات زمانی صورت می گیرد که قرار بود در این روز نشستی میان نماینده‌گان طالبان و هیئت افغانستان در قطر برگزار شود.

نشستی که به گفته ارگ ریاست جمهوری، به دنبال مخالفت طالبان از سوی حکومت قطر لغو شد.

رئیس جمهور افغانستان در صحبت حدود شش دقیقه‌یی‌اش در وزارت مخابرات گفت، ملامتی کشتار مردم افغانستان به کسانی بر می گردد که جنگ می کنند، جنگی که به باور آقای غنی به گونه واضح راه حل سیاسی دارد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG