لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

وزارت دفاع: طالبان مسلح می‌خواهند از شدت جنگ در پروسه صلح امتیاز طلبی کنند


اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی کشور روز پنجشنبه در نشست خبری حساب‌دهی حکومت به ملت
اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی کشور روز پنجشنبه در نشست خبری حساب‌دهی حکومت به ملت

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که با آغاز فصل بهار جنگ شدت یافته است، اما اطمینان میدهد که در هر بخش مخالفان مسلح با شکست روبه‌رو خواهند شد.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی کشور روز پنجشنبه در نشست خبری به هدف حساب‌دهی حکومت به ملت می‌گوید که طالبان مسلح می‌خواهند از شدت جنگ در پروسه صلح امتیاز طلبی کنند.

او گفت:

"جنگ به این خاطر زیاد شده که بهار است، مخالفان مسلح عملیات شان‌را اعلان کرده‌اند، بادارهای خارجی برای آن‌ها امر کرده، اما در هر جایکه دشمن سر خود را بلند می‌کند سرکوب می‌گردد و مسایل بیشتر از این نیز جریان دارد به خاطر امتیاز گیری در پروسه صلح، برای متوقف کردن پروژه‌های نو و بزرگ تلاش می‌کنند. ما خواهان جنگ نیستیم، ولی در هر جایکه جنگ باشد ما به شکل درست دفاع کردیم."

آقای خالد دستآوردهای سال قبل این وزارت را بیان کرده، گقت که در سال روان برای نظامیان افغانستان از سوی شماری از کشورهای خارجی تجهیزات نظامی داده خواهد شد و با این تجهیزات، نیروهای افغان بیشتر اکمال می‌شوند.

وی گفت، در هر جای که جنگ جریان دارد، و پوسته های امنیتی وجود دارد اما عملکرد درست ندارند به جای آن‌ها نیرو های قوی و مسلکی فرستاده خواهد شد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در پیوند به تاخیر اعلام عملیات در آغاز سال در برابر طالبان گفت که عملیات به‌خاطر نا وقت اعلام شد تا برای گقتگوهای صلح مشکل ایجاد نکند و جنگ نیز شدت پیدا نکند.

این در حالیست که، حکومت افغانستان برای سرکوب مخالفان مسلح دولت عملیات جدید را زیر نام خالد آغاز کرد و طالبان نیز در برابر حکومت عملیات جدید شان‌را زیر نام الفتح اعلان کرد.

که در مناطق مختلف افغانستان جنگ نیز شدت یافته است.

در همین حال مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله افغانستان در جریان این نشست از کم شدن سطح جرایم خبر میدهد.

او افزود:

"سال گذشته تا همین وقت ۵۰۶۴ قضیه جرم ثبت گردیده بود و امسال نیز ۴۳۶۵ قضیه ثبت گردیده‌است، که کاهش را نشان می‌دهد. ولی سخن اصلی اینست که این آمار هیچ دردی را دوا نمی‌کند باید حد اقل نگرانی‌های که نزد مردم افغانستان به خصوص باشنده‌های کابل است به حداقل برسد و با مجرمین جدی و قاطع مبارزه شود."

آقای اندرابی وجود فساد را در بخش‌های از پولیس رد نمی کند و میگوید که برخوردی که با تروریستان میشود همانند آن با مفسدین نیز صورت میگیرد.

وی اضافه نمود که در بخش فساد مبارزه جدی خواهد کرد.

وزارت امور داخله افغانستان تاکید بر هماهنگی بیشتر با وزارت دفاع میکند.

گزارش: شفیع کریمی

XS
SM
MD
LG