لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۰

واکنش‌ها در پیوند به حمله اخیر بالای موسسۀ کونتر پارت در شهر کابل


یک روز بعد از حمله بر موسسۀ کونتر پارت در شهرنو کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00

یک روز بعد از حمله بر موسسۀ کونتر پارت در شهرنو کابل

وزیر خارجه امریکا حمله اخیر به دفتر موسسه "کونتر پارت" در کابل را به شدت محکوم کرده می‌گوید این موسسه بین المللی در بخش‌های صلح، کمک با زنان و عرصه‌های دیگر تلاش دارد.

وزیر خارجه امریکا می گوید موسسه بین المللی کونترپارت که از سوی اداره انکشاف بین المللی امریکا تمویل می‌شود در بخش‌های صلح و آشتی، تشویق به گفتگو، ایجاد فرصت های کار برای زنان و عرصه‌های دیگری از این نوع تلاش می‌کند.

حمله روز چهارشنبه طالبان به دفتر این موسسه خیریه در شهر نو کابل ۹ کشته به‌شمول ۵ پولیس، سه غیرنظامی و یک محافظ و ۲۴ زخمی به‌جا گذاشت.

پنج مهاجم این حمله نیز از سوی نیروی امنیتی از پا درآورده شدند.

طالبان با پذیرش مسئولیت این حمله در اعلامیه خود گفتند که موسسه کونترپارت در استخدام آموزگاران نظامی خارجی برای نیروهای افغان دست داشته و فعالیت این موسسه را از دیر زمانی زیرنظر داشتند.

ولی مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا در اعلامیه دیروز خود این حمله مرگبار را یک هجوم احمقانه بر ارزش های اصیلِ خوانده که موسسات چون "کونتر پارت" با خدمت به دیگران، آموزش و هم پذیری از آن حمایت می‌کنند.

مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا
مایک پومپئو وزیر خارجه امریکا

آن هوداک، رئیس اجرائی موسسه کونترپارت گفته که مهاجمان، غیر نظامیان بی‌گناه و کارشناسان امور انکشاف را که زنده‌گی خود را برای بهبودی زنده‌گی آسیب پذیرترین قشر مردم افغانستان به شمول زنان، جوانان و معیوبین وقف کرده بودند هدف قرار دادند.

ملل متحد حمله بر دفتر موسسه کونترپارت را محکوم نموده گفته است که حمله بر اهداف غیرنظامی هیچ قابل توجیه نیست.

توبی لانزیر، همآهنگ کننده کمک های بشری ملل متحد در اعلامیه دیروز خود گفت که ماه مبارک رمضان امسال با جنگ‌های خونین آغاز شد و بار این جنگ در مناطق مختلف افغانستان را غیرنظامیان بدوش می‌کشند.

این مقام ملل متحد از اطراف درگیر جنگ خواستار شد تا خصوصاً در ماه مبارک رمضان به مصئونیت جان و مال غیرنظامیان توجه کنند.

موج جنگ و خشونت در افغانستان در حال شدت اختیار کرده‌است که ششمین دور گفتگوهای مقامات امریکایی و طالبان در قطر دیروز خاتمه یافت.

طالبان این گفتگوها را مثبت و سازنده خوانده گفتند که جانبین نظریات هم دیگرا را با حوصله‌مندی شنیدند.

XS
SM
MD
LG