لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۰

روحانی: فشار دشمنان یک جنگ بی‌سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی ما می‌باشد


حسن روحانی رئیس جمهور / Source: IRNA
حسن روحانی رئیس جمهور / Source: IRNA

رئیس جمهور ایران هم‌زمان با فشار تعزیرات امریکا خواستار همبستگی مردم در برابر مشکلات اقتصادی در کشور شد.

رئیس جمهور ایران خواستار همبستگی احزاب سیاسی در برابر مشکلات روز افزون اقتصادی شد.

ایرنا، آژانس خبر رسانی دولتی ایران از قول حسن روحانی منتشر ساخت که روزشنبه گفت:

"این فشار دشمنان یک جنگ بی سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی ما می باشد."

او در این سخنرانی خود به فعالان گروه های مختلف افزود که امروز نمی‌توان گفت که شرایط از دوران جنگ دهه نزده هشتاد در برابر عراق بهتر یا بدتر است ولی ایران در زمان این جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نداشت و تنها با تحریم اسلحه روبه‌رو بود.

حسن روحانی رئیس جمهور گفت که ایران در شرایط دشواری قرار دارد اما او نا امید نیست و باور دارد که این مشکلات با همبستگی مردم حل خواهد شد.

بحران اقتصادی ایران از سال گذشته به این سوء بعد از آن وخیم‌تر شد که واشنگتن به‌دنبال خروج از توافق اتمی سال ۲۰۱۵ ایران و شش قدرت جهان تعزیرات خود بر ایران را از سرگرفت.

امریکا با تحریم صادارات نفت و فلزات ایران فشار اقتصادی براین کشور را افزایش داده تا ایران از چیزیکه واشنگتن آن‌را فعالیت های شرارت انگیز مانند انکشاف اسلحه اتمی و تمویل شبه نظامیان در شرق میانه عنوان می کند دست بکشد.

ولی تهران این اتهامات را رد میکند.

در حالیکه تورم پولی و مصارف معیشت در ایران خیلی بلند رفته کارمندان بخش های خصوصی و دولتی در برابر شرایط ناچیز کار و تاخیر در پرداخت معاشات دست به تظاهرات و اعتصاب زده‌اند.

رئیس جمهور که زیر انتقاد تندروان قرار دارد برخی از متحدین میانه رو نیز وی را ترک گفته اند.

در این میان، امریکا در برابر آنچه که تهدید روز افزون از جانب ایران می‌بیند حضور نظامی خود را در منطقه نیرومندتر ساخته‌است.

بعد از این‌که گزارش‌های استخبارات امریکا از پلان ایران برای یک نوع حمله بر نیروهای امریکایی در شرق میانه خبر داد، وزارت دفاع امریکا روز جمعه گذشته گفت که یک کشتی جنگی دیگر خود بنام "یو اس اس ارلنگتون" را فرستاد تا به کشتی "یو اس اس ابراهام" لینکولن و تشکیل طیاره‌های بم افگن B-52 در منطقه بپیوندد.

جان بولتن مشاور امنیت ملی رئیس جمهورامریکا هفته گذشته گفت که این کشتی و طیاره ها بعد از علایم نگران کننده روز افزون و هشدارها به منطقه فرستاده شدند.

مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا به تهران هشدار داده است که اگر منافع امریکا یا متحدین را مورد حمله قرار دهد با یک نیروی بی امان روبرو خواهد شد.

XS
SM
MD
LG