لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۲

ماندگار: اگر اشرف غنی از قدرت کنار نمی‌رود باید خلع قدرت شود


آرشیف، شماری از روزنامه های چاپ کابل
آرشیف، شماری از روزنامه های چاپ کابل

روزنامه‌های چاپ امروز کابل در بیشتر سرمقاله‌ها و مطالب تحلیلی خود به تأکید کاندیدان انتخابات آینده ریاست جمهوری در مورد ختم دوره کار رئیس جمهور پرداخته اند.

  • ماندگار

روزنامه ماندگار در سرمقاله‌اش نوشته که امروز اول جوزا روز پایان کار رئیس بوده و اگر وی از قدرت کنار نمی‌رود باید دیگران او را خلع قدرت نمایند.

  • دنیا

روزنامه دنیا نیز در سرمقاله‌اش به همین موضوع پرداخته و نوشته است که از امروز به بعد ادامه کار رئیس جمهور غنی غیر قانونی است.

سرمقاله نویس می‌نویسد که ادامه کار محمد اشرف غنی افغانستان را با بحران جدی روبه‌رو خواهد ساخت.

  • سرخط

روزنامه سرخط نیز سرمقاله‌اش را در همین مورد نوشته و با اشاره به جنجال‌های جاری پرسیده است که پس از اول جوزا کی موفق خواهد شد.

سرمقاله نویس سفارش کرده که کاندیدان انتخابات آینده ریاست جمهوری بجای در ضد قرار گرفتن حکومت باید روی طرح برنامه‌های آینده‌شان کار کنند.

سرمقاله نویس نوشته که کاندیدان باید تا مشخص شدن رئیس جمهور آینده انتظار بمانند و حکومت را بگذارند که کارهایش را با درستی انجام دهد.

  • هشت صبح

روزنامه هشت صبح در سرمقاله‌اش نوشته است که تنش‌های به میان آمده در خصوص ادامه کار رئیس جمهور باید بر اساس یک میکانیزم منطقی حل شود نه با زور آزمایی.

  • اصلاح

روزنامه دولتی اصلاح نوشته که ستره محکمه مرجع تفسیر قانون اساسی است و این نهاد تأکید کرده که حکومت وحدت ملی تا برگزاری انتخابات به کارش ادامه دهد.

  • هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز به همین موضوع اشاره کرده و گفته است که به‌خاطر منافع ملی رئیس جمهور باید به کارش ادامه دهد.

سرمقاله نویس نوشته کاندیدان انتخابات آینده ریاست جمهوری باید بگذارند که مردم با خاطر آرام در باره آینده‌شان تصمیم بگیرند و برای اشتراک در انتخابات آینده آماده شوند.

سرمقاله نویس نوشته که اگر مشکلات به میان آمد، مسئولیت آن بر عهده افراد و گروه‌های خواهد بود که به بحران در این کشور دامن می‌زنند.

  • مسیر

روزنامه مسیر در سرمقاله‌اش نوشته است که بر اساس قانون دوره کاری رئیس جمهور پایان یافته و ادامه کارش یک روز نیز قابل تحمل نمی‌باشد.

سرمقاله نویس نوشته که نه ستره محکمه و نه هم کدام نهاد دیگر صلاحیت دارد که در مورد ادامه کار رئیس جمهور ابراز نظر کند.

XS
SM
MD
LG