لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۸

قضیه اتهام حبیب‌الله احمدزی بر ارگ به لوی سارنوالی رسیده‌است


جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی
جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید، دوسیه اتهام فساد اخلاقی که از سوی حبیب‌الله احمدزی بر ارگ وارد شده، به این نهاد رسیده‌است.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی روز سه شنبه «۰۷ جوزای ۱۳۹۸» در یک نشست خبری در کابل گفت، هیئتی برای بررسی این دوسیه تعیین شده و از آقای احمدزی خواسته شده تا اسناد و شواهد در این باره را ارائه کند: "لوی سارنوالی افغانستان در کنار اینکه هیئتی را برای بررسی این قضیه تعیین کرده از آقای احمدزی هم خواستار این شده تا پنجشنبه هفته جاری تمام اسناد و شواهد دست داشته‌اش را با لوی سارنوالی شریک کند تا هیئت بتواند با استناد به اسناد و شواهد بررسی خود را به پیش ببرد."

پیش از این صمیم عارف معاون سخنگوی رئیس جمهور هم تأیید کرده بود که این قضیه به لوی سارنوالی فرستاده شده‌است.

حبیب‌الله احمدزی مشاور پیشین رئیس جمهور در امور امنیتی در تازه‌ترین اظهارات خود ادعا کرده که در ارگ فساد اخلاقی وجود دارد.

احمدزی گفته است، در ارگ برخی افراد برای ترویج فحشا به گونه سیستماتیک کار می‌کنند.

آقای احمدزی همچنان ادعا کرده‌است که شماری نامزدان زن در انتخابات پارلمانی که کمتر از ۶۰۰ رأی به دست آورده بودند، به اساس روابط نامشروع با ارگ به ولسی جرگه کامیاب شده‌اند.

هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور این اظهارات را عقده‌های شخصی خوانده و خواسته تا در این باره ثبوت ارائه شود.

هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

این ادعا در شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک واکنش‌های را به همراه داشته است.

برخی از کاربران این شبکه‌ها تصاویر برخی از زنان و دختران فعال سیاسی را با جملات رکیک و نامناسب به اشتراک گذاشته اند.

در همین حال عابده طلایی یک عضو شبکه زنان افغانستان می‌گوید، این قضیه زنان را نگران ساخته است: "همچو ادعا‌ها بار منفی زیادی دارد چنانچه ما در جریان هستیم زنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند و تلاش‌های زیاد کردند تا به موقفی رسیدند شبکه هم در زمینه خاموش ننشسته کمیته را تشکیل داده ایم و از آدرس شبکه مکتوبی را به لوی سارنوالی فرستاده‌ایم تا به گونه رسمی این موضوع پی‌گیری شود.

از سوی هم شکریه جلال‌زی فعال حقوق زنان می‌گوید، ادعای فساد اخلاقی بالای کار زنان در ادارات دولتی تأثیرات منفی وارد کرده است.

روز گذشته عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز ادعای موجودیت فساد اخلاقی در ارگ را تکان دهنده خواند و به بررسی جدی آن تأکید کرد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG