لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۲

مسابقات جام جهانی کریکت امروز در انگلستان و ویلز آغاز می‌شود


کپ مسابقات جام جهانی کریکت به تاریخ 29 دسمبر 2018 به ولایت بامیان جهت نمایش برده شد.
کپ مسابقات جام جهانی کریکت به تاریخ 29 دسمبر 2018 به ولایت بامیان جهت نمایش برده شد.

جام جهانی کریکت سال ۲۰۱۹ میلادی امروز به میزبانی انگلستان و ویلز آغاز می‌شود. در این مسابقات تیم‌های افغانستان، انگلستان، آسترالیا، بنگله‌دیش، پاکستان، هند، نیوزیلند، سریلانکا، ویست اندیز و افریقای جنوبی اشتراک دارند.

در نخستین مسابقه جام جهانی امسال، امروز سی ماه می، تیم‌های انگلستان و افریقای جنوبی به میدان خواهند رفت. تیم‌های کریکت ویست اندیز و پاکستان فردا سی و یکم می با هم مقابل می‌شوند.

تیم کریکت افغانستان در نخستین بازی‌اش در مسابقات جام جهانی امسال، شنبه اول جون با تیم آسترالیا مقابل خواهد شد. در همان روز تیم‌های کریکت نیوزیلند و سریلانکا نیز مسابقه دارند.

تیم کریکت افغانستان به سلسلهء آماده‌گی برای این جام جهانی در نخستین بازی تمرینی‌اش در برابر پاکستان با تفاوت خوب برنده شد، اما در دومین مسابقه تمرینی، از تیم انگلستان شکست خورد.

اعضای تیم ملی کریکت افغانستان که برای مسابقات جام جهانی امسال برگزیده شده‌اند.
اعضای تیم ملی کریکت افغانستان که برای مسابقات جام جهانی امسال برگزیده شده‌اند.

در مسابقات جام جهانی امسال گلبدین نایب کپتانی تیم افغانستان را به عهده دارد. در کنار سایر ورزشکاران ورزیده افغان راشد خان، محمد نبی، و مجیب الرحمن ستاره‌های این ورزش از افغانستان نماینده‌گی می‌کنند.

به نوشته روزنامه تلگراف چاپ انگلستان، همۀ تیم‌های شامل جام جهانی کریکت سال ۲۰۱۹ میلادی در برابر شیوه‌ای خاص تیم کریکت افغانستان، آسیب پذیری‌های خواهند داشت و باید در برابر تهاجم بی‌باکانۀ افغان‌ها هوشیار باشند، زیرا هیچ تیم دیگر کریکت را در جهان نمی‌توان سراغ کرد که در همچو مدت کوتاه، مانند تیم کریکت افغانستان به این جایگاه رسیده باشد.

ویرات کولی کپتان تیم ملی کریکت هند و بهترین بیتسمن جهان
ویرات کولی کپتان تیم ملی کریکت هند و بهترین بیتسمن جهان

ویرات کولی کپتان تیم ملی کریکت هند و بهترین بیتسمن جهان نیز از تیم افغانستان ستایش کرده و این جام جهانی را پُر از آزمون خوانده‌است: "به نظر می‌رسد این جام نسبت به سه جام جهانی که من اشتراک داشته ام، پُر آزمون‌ترین باشد. همه تیم‌ها قوی اند، اگر شما تیم افغانستان را از سال ۲۰۱۵ تا اکنون ببینید، کاملاً تغییر کرده‌است و هر تیم را می‌تواند، مأیوس سازد."

همۀ تیم‌های شامل جام جهانی کریکت سال ۲۰۱۹ میلادی در مسابقات یکروزه پنجاه آوره در یازده استدیوم ورزشی در انگلستان و ویلز با هم مقابل می‌شوند. چهار تیم برتر از مرحله گروپی به سیمی فاینل رفته و به تاریخ چهاردهم جولای بازی فاینل جام جهانی کریکت امسال برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG