لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۵

نگرانی باشنده‌گان بلخ از بیشتر شدن جرایم جنایی


مزار شریف
مزار شریف

ساکنان بلخ از بیشتر شدن جرایم جنائی در شهر مزارشریف شکایت دارند و مسئولان امنیتی را به تامین امنیت مردم به بی‌توجه‌ای متهم می‌کنند.

شماری از ساکنان شهر مزارشریف شکایت دارند که حضور افراد مسلح موتر سایکل سوار در شهر مزارشریف و دزدان مسلح افزایش یافته‌است.

ساکنان بلخ می‌گویند افراد مسلح موتر سایکل سوار در مزارشریف در قتل افراد، سرقت وسایط نقلیه و دزدی های مسلحانه دست دارند.

باشنده‌گان مزارشریف می‌گویند که حکومت با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در روزهای عید باید جلو انجام جرایم توسط افراد مسلح غیر مسئول و دزدان‌را بگیرد.

دو تن از ساکنان مزارشریف در این باره گفتند:

"شازیه هستم، دزدان مسلح موتر سایکل سوار در داخل شهر مزارشریف زیاد شده است، کیف زنان، موبایل و پیسه افراد را در روز روشن و در حضور پولیس می‌زدند. دو روز پیش موبایل و بکس دستی مرا در نزدکی به شاروالی مزارشریف سرقت کردند."

"حبیب هستم، دزدان موتر سایکل سوار بیش از حد در شهر مزارشریف زیاد شده‌اند، آنها مسلح هستند افراد را ایستاد می‌کنند و با تهدید به وسیله سلاح وسایل و اموال آنها را به زور می‌گیرند، پولیس کاری از دست‌اش ساخته نیست."

با این حال مسئولان امنیتی بلخ با تائید حضور گسترده افراد مسلح موتر سایکل سوار در شهر مزارشریف می گویند که آنان در طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ تن را به اتهام انجام جرایم مختلف جنائی دستگیر کرده و دوسیه‌های شان‌را به سارنوالی فرستاده‌است.

اجمل فائز قوماندان امنیه بلخ در مورد به رادیو آزادی گفت:

اجمل فائز قوماندان امنیه بلخ
اجمل فائز قوماندان امنیه بلخ

"۱۲۹ تن به اتهام انجام جرایم جنائی مختلف اختطاف، سرقت و دزدی های مسلحانه دستگیر شده اند، به تهداد ۴۶ میل سلاح مختلف النوع و ۲۰ عراده موتر بی اسناد و موتر سایل از نزد شان به دست آمده‌است."

قوماندان امنیه بلخ علاوه می کند که آنان برای تامین امنیت روز های عید تدابیر درجه نخست را در شهر مزارشریف و حومه اطراف آن اتخاذ کرده اند.

وی افزود:

"تلاش های پولیس ما جریان دارد، چک پاینت های اتخاذ شده و در تمامی ساحات و ولسوالی ها نیروهای موظف به تامین تدابیر امنیتی به سطح بالا شده اند تا روز های آرام در عید داشته باشیم."

در آخرین مورد دزدان مسلح شنبه شب گذشته محمد شکیب یک محصل پوهنزی طب بلخ را در داخل شهر پس از سرقت موبایل و پول‌اش با فیر تفنگچه از کشتند.

پولیس تا هنوز عامل قتل وی را دستگیر نکرده است.

XS
SM
MD
LG