لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۶

وزارت داخله می‌گوید در خصوص بازداشت کرام الدین کریم به گونه جدی اقدام می‌کند


کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان/ Source: Wakil Kohsar (AFP)
کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان/ Source: Wakil Kohsar (AFP)

وزارت داخله افغانستان می‌گوید در خصوص بازداشت کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان به گونه جدی اقدام می‌کند.

وزارت داخله افغانستان اطمینان می‌دهد که مطابق به قرار صادر شده از سوی ارگان‌های عدلی و قضایی در خصوص بازداشت رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان به گونه جدی اقدام می‌کند.

نصرت رحیمی سخنگوی این وزارت روز یکشنبه به رادیو آزادی در مورد تلاش‌های پولیس در این زمینه گفت: "هر قراریکه از طرف مراجع عدلی و قضایی عنوانی وزارت امور داخله در مطابقت به قانون نافذه کشور صادر شود پولیس در آن قسمت اجرآات جدی و قانونی خود را می‌داشته باشد و ما در این موضوع هم اجرآات جدی و قانونی خواهیم داشت."

آرشیف/ نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان
آرشیف/ نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان

این در حالیست که لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که قرار بازداشت کرام الدین کریم حدود بیست روز قبل از سوی هیئت مؤظف در خصوص قضیه ادعای آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست به وزارت داخله صادر شده‌است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، نیز به تازه‌گی کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را برای همیشه از فعالیت‌های مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین المللی منع کرده‌است.

بخش قضایی کمیتۀ اخلاقی فیفا روز شنبه، هشتم ماه جون، آقای کریم را به سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌ای و آزار و اذیت جنسی چندین بازیکن زن مقصر شناخت و او را به پرداخت معادل یک میلیون دالر امریکایی هم جریمه کرد.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان به رادیو آزادی گفت که هیئت این اداره نیز تحقیقات خود را در خصوص این قضیه در کشورهای اروپایی تکمیل کرده و اکنون به کشور باز گشته‌است.

وی گفت که این هیئت انتظار بازداشت رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را می‌کشد تا تحقیقات‌اش را در زمینه نهایی سازد: "پس از این که رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان از جانب ارگان‌های کشفی و امنیتی گرفتار به صحنه تحقیق حاضر ساخته شود هیئت موظف آن زمان تصمیم نهایی خود را اتخاذ خواهد کرد."

آقای رسولی همچنان گفت که قبلاً نیز چند بار هیئت مؤظف حکم جلب آقای کریم را صادر کرده بود اما به گفته وی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به تحقیق حاضر نگردید.

به دنبال انتشار گزارشی از سوی روزنامۀ بریتانیایی گاردین در مورد اتهام‌های سوء رفتار جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان در ماه نومبر سال ۲۰۱۸ میلادی، هم فیفا و هم لوی سارنوالی افغانستان تحقیقات در مورد این قضیه را آغاز کردند.

XS
SM
MD
LG