لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

تغییرات مهم و سرنوشت ساز در کریکت بورد افغانستان به میان آمده‌است


عزیز الله فضلی رئیس کریکت بورد افغانستان
عزیز الله فضلی رئیس کریکت بورد افغانستان

در کریکت بورد افغانستان برخی تغییرات مهم و سرنوشت ساز به میان آمده‌است.

عزیزالله فضلی رئیس کریکت بورد افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری در کابل این مطلب را بیان کرد.

وی گفت براساس فرمان رئیس جمهور غنی گلالی نور صافی عضو مشرانو جرگه، ضیاالحق امرخیل مشاور رئیس جمهور، احمد جواد پیکار وزیر شهر سازی و شکرالله عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد به حیث اعضای جدید کریکت بورد گماشته شده‌اند.

پیش از این اکلیل حکیمی وزیر پیشین مالیه، سید منصور نادری وزیر پیشین شهر سازی، حکمت خلیل کرزی معین پیشین سیاسی وزارت خارجه و احمد شاه سنگ‌دل رئیس پوهنتون دنیا به حیث اعضای کریکت بورد مؤظف بودند.

آقای فضلی همچنان گفت که اسدالله خان از پست سرپرست ریاست اجرائیه کریکت بورد سبک‌دوش شده و بجای دولت خان احمدزی رئیس کمیته گزینش این بورد نیز اندی‌مولز مربی قبلی تیم نوزده سال کریکت و مجاهد زدران تعیین شده‌اند: "کمیته گزینش از همین دو تن تشکیل شده، آنان انتخاب کننده ارش ندارند، آنان برای تیم ملی و الف بازیکنان را انتخاب می‌کنند و دولت خان زدران ورزشکاران پائین‌تر از تیم ملی و الف را گزینش خواهد کرد. برای همه زون‌های نیز کمیته‌های گزینش مشخص می‌شود."

آقای فضلی می‌گوید که آقای مولز به حیث تبعه خارجی در گزینش ورزشکاران سلیقه نه بلکه توانایی را در نظر خواهد گرفت.

به گفته رئیس کریکت بورد افغانستان پس از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ کریکت که همین اکنون در بریتانیا ادامه دارد در تیم ملی کریکت این کشور نیز تغییرات اساسی به میان خواهد آمد اما وی در این باره معلومات بیشتر نداد.

آقای فضلی اما پذیرفت که آماده‌گی تیم ملی کریکت افغانستان برای انجام مسابقات جام جهانی کمتر بوده‌است.

دولت خان احمدزی عضو قبلی کمیته گزینش کریکت بورد می‌گوید که تیم ملی در بیتنگ، فیلدینگ و بخش‌های دیگر نارسایی دارد و در مسابقات کنونی نمی‌توان که توقع بیشتر از تیم ملی کریکت این کشور داشت.

  • اما پرسش این است که تغییرات به میان آمده چه بهبود را در کریکت بورد خواهد آورد و چه تاثیرات مثبت برعملکرد بازیکنان تیم ملی کریکت خواهد داشت؟

یاسر خوگیانی از مبصرین کریکت در این باره می‌گوید: "من به آمدن اندیمولز و تغییرات دیگر خوشبین هستم، بخاطریکه با این اقدامات اصلاحات و توانایی در کریکت بورد ایجاد خواهد شد، اما بهتر این است که در بخش گزینش ورزشکاران یک پالیسی به وجود آید و براساس آن ورزشکاران به تیم ملی انتخاب گردند در آن صورت به اندی مولز نیز نیاز نخواهد بود."

یاسر خوگیانی از مبصرین کریکت
یاسر خوگیانی از مبصرین کریکت

تیم ملی کریکت افغانستان در مسابقات جام جهانی که همین اکنون در بریتانیا ادامه دارد، در برابر آسترالیا، سریلانکا و نیوزیلند شکست خورد.

شهزاد محمدی یک عضو تیم ملی کریکت که به گفته رئیس کریکت بورد به علت آسیب در پایش از این مسابقات بیرون ساخته شده از برخی اختلافات و بی اتفاقی‌ها در میان اعضای تیم ملی سخن زده‌است.

اما عزیزالله فضلی رئیس کریکت بورد افغانستان اظهارات در مورد موجودیت بی‌اتفاقی میان بازیکنان تیم ملی کریکت را بیجا می‌داند و می‌گوید که شهزاد محمدی باید ادعاهایش را ثابت سازد.

تیم ملی کریکت افغانستان در ادامه مسابقات جام جهانی با تیم‌های هند، پاکستان، بریتانیا، افریقای جنوبی، بنگلدیش و ویست اندیز زور آزمایی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG