لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۶

نگرانی مردم در کابل از افزایش گروه‌های جنایتکار در این شهر


آرشیف/ شهر کابل
آرشیف/ شهر کابل

پس از کشته شدن نبی کوه‌بندی سرگروپ یکی از گروه‌های جنایتکار در شهر کابل حالا باشنده‌گان این شهر خواهان اقدامات سریعتر در جلوگیری از فعالیت این گونه افراد از سوی حکومت استند.

آنان می‌گویند موجودیت چنین گروه‌ها در شهر کابل زنده‌گی را برای آن‌ها دشوار کرده‌است.

حاجی خان یکی از باشنده‌گان کابل به رادیو آزادی گفت که باید در بازداشت چنین افراد و گروه‌ها به‌گونه جدی اقدام شود.

حاجی خان به رادیو آزادی گفت که در کابل اختطاف، دزدی، چور و چپاول است هرچه زودتر همین مردم بی‌بند‌و‌بار که در کابل دست به این گونه اعمال می‌زنند به پنجه قانون سپرده شوند.

محمد رقیب باشنده دیگر کابل است و می‌گوید تلاش‌ها باید بیشتر شود این گونه افراد ظالم باید بازداشت شود.

این در حالیست که روز گذشته نبی کوه‌بندی سرگروپ یکی از گروه‌های جنایتکار در ساحه حوزه نهم امنیتی توسط پولیس زخمی و بعداً جان باخت.

وی زمانی کشته شد که در برابر پولیس مقاومت می‌کرد.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که نبی کوه‌بندی یکی از سر گروپ گروه‌های جنایتکار بود که از چهار ماه تحت پیگرد پولیس قرارداشت.

به اساس معلومات این وزارت نبی کوه‌بندی از چندین سال به این طرف در کابل دست به قتل، دزدی و اعمال جرمی دیگر زده و سبب نگرانی مردم شده بود.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت که تلاش‌ها برای بازداشت این گونه افراد به شدت ادامه دارد.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان

آقای رحیمی افزود که این‌گونه اشخاص در هیچ جای مصئونیت نخواهند داشت پولیس به تعقیب شان بوده و آنان را یکی-یکی بازداشت خواهد کرده و به پنجه قانون خواهد سپرد.

رحیمی می‌گوید که در دو ماه گذشته به صدها تن افراد که دست به جرایم جنایی می‌زدند را نیز بازداشت کرده‌اند.

وی نقش مردم را در بازداشت این‌گونه افراد مهم خوانده می‌گوید که نبی کوه‌بندی را نیز به همکاری مردم تحت پیگرد قرار گفته بود.

XS
SM
MD
LG