لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۰

آرمان ملی: ولسی جرگه به مرکز مزاح و شوخی مبدل شده‌است


روزنامه های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‌های خود به مسایل و تحولات مختلف پرداخته اند.

  • سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی تحلیلی نوشته است که حکومت به هدف سرکوب طالبان و دیگر گروه‌ها برای افراد غیر مسئول سلاح توزیع می‌کند.

در مطلب آمده‌است که در کنار مخالفان مسلح دولت افراد و گروه‌های مسلح غیر مسئول نیز برای مردم همواره درد سر ساز بوده‌اند.

نویسنده مطلب به نقل از منابع باوری نوشته است که حتی برخی از مناطق در ولایت تخار به افراد مسلح غیر مسئول واگذار شده و نیروهای حکومتی از آنان حمایت می‌کنند.

در مطلب نوشته شده که مسلح سازی افراد غیر مسئول و قوماندانان پیشین برای مردم تهدید جدی ایجاد خواهد کرد و باید آنان بر مردم حاکم نگردند.

در مطلب به نقل از مو سفیدان و رؤسای قومی نوشته شده که ممکن این افراد در برابر طالبان مفید واقع شوند اما تجربه نشان داده که در درازمدت این افراد به یک چالش مبدل خواهند شد و خلع سلاح کردن شان نیز کار آسان نخواهد بود.

  • آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی به ادامه تنش‌ها بر سر کرسی ولسی جرگه تمرکز کرده و نوشته است که این جرگه به مرکز مزاح و شوخی مبدل شده‌است.

سرمقاله نویس نوشته است که به علت ادامه جنجال‌ها در ولسی جرگه از نزدیک به دو ماه نشست عمومی این جرگه برگزار نشده‌است.

به نوشته سرمقاله نویس در این مدت حتی برخی از وکلا برهم دیگر تاخته و درگیری لفظی و فزیکی نیز داشته اند.

به باور سرمقاله نویس، تلاش می‌شود تا به تنش‌ها در ولسی جرگه رنگ قومی و سمتی داده شود.

سرمقاله نویس پیشنهاد کرده که باید از هر راه ممکن به تنش‌ها در ولسی جرگه پایان داده شود و این جرگه به کارهای اصلی‌اش ادامه دهد.

  • هشت صبح

روزنامه هشت صبح به موضوع نظارت جهانی از روند انتخابات افغانستان پرداخته است.

سرمقاله نویس نوشته که رئیس جمهور غنی در جریان دیدارش با مقامات بریتانیایی از آنان خواسته که در فرستادن ناظرین بین‌المللی با این کشور همکاری کنند.

در سرمقاله نوشته شده که کاندیدان دیگر ریاست جمهوری نیز خواستار نظارت ناظرین بین‌المللی از روند انتخابات اند بخاطری که نبود آنان انتخابات قبلی در این کشور را به چالش کشید.

سرمقاله نویس از این خواست رئیس جمهور غنی ستایش کرده و نوشته که حضور ناظران خارجی، به روند انتخابات افغانستان در سطح بین‌المللی اعتبار خواهد بخشید.

XS
SM
MD
LG