لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۷

کوریای شمالی: کیم نامۀ "عالی" از سوی ترمپ دریافت کرده‌است


دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا (راست) حین صحبت با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در ویتنام. February 28, 2019
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا (راست) حین صحبت با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در ویتنام. February 28, 2019

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی کوریای شمالی، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا یک نامه "عالی" را به کیم جونگ اون رهبر این کشور ارسال کرده‌است.

با آنکه جزئیات این نامه‌ها در رسانه‌های کوریای شمالی بازتاب نیافته است، اما آژانس خبری مرکزی این کشور می‌گوید، آقای کیم از محتوای این نامه راضی بوده‌، بطور جدی در مورد آن خواهد اندیشید.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتد پرس، قصر سفید تا هنوز تأیید نکرده که آیا دونالد ترمپ به کیم جونگ اون نامه فرستاده‌است، یا خیر؟

بر اساس گزارش آژانس خبری مرکزی کوریای شمالی، کیم جونگ اون از قضاوت سیاسی و شجاعت دونالد ترمپ ستایش کرده‌‌است.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتدپرس، از ارسال این نامه در حالی گزارش می‌‍‌‌‌شود که مذاکرات هسته‌ای بین ایالات متحده و کوریای شمالی بعد از اجلاس سران این دو کشور در ویتنام با بن‌بست مواجه شده‌است.

نخستین دیدار دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در ماه جون سال گذشته میلادی در سنگاپور صورت گرفت و در آن نشست روی خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا، توافق شد.

اما دیدار دوم دونالد ترمپ و کیم جونگ اون به تاریخ بیست و هفتم و بیست و هشتم ماه فبروری سالجاری در ویتنام، بعد از آن با شکست روبرو شد که آن‌ها به هیچ توافق دست نیافتند.

ایالات متحده امریکا خواستار آنست تا قبل از رفع تحریم‌های بین‌المللی بر پیونگ یانگ، کوریای شمالی از برنامه هسته‌ای اش کاملاً دست بکشد.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتدپرس، اما کوریای شمالی خواستار برخورد مرحله‌ای بسوی غیر هسته‌ای شدن است که با دادن امتیازات توسط ایالات متحده امریکا و کاهش تحریم‌ها همراه باشد.

از ارسال نامه آقای ترمپ به رهبر کوریای شمالی درست چند روز بعد از اجلاس کیم جونگ اون با شی جین پینگ رئیس جمهور چین گزارش داده شده‌است.

کارشناسان می‌گویند این اجلاس، بر نقش در حال ظهور چین به‌خاطر بیرون رفت از بن بست هسته‌ای با کوریای شمالی تأکید می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی گفته است، به خاطر زنده نگهداشتن و جنبش در مذاکرات، به مراسلات و تبادل نامه‌ها بین دونالد ترمپ و کیم جونگ اون به مثابه یک انکشاف مثبت می‌نگرد.

در سال گذشته میلادی نیز بعد از نخستین ملاقات، نامه‌های بین دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی رد و بدل شده بود.

XS
SM
MD
LG