لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۵

وزارت داخله: تلاش‌ها به‌خاطر بازداشت رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ادامه دارند


کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال

وزارت داخله افغانستان می‌گوید، تلاش‌ها به‌خاطر بازداشت کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ادامه دارد.

با آن که از حکم بازداشت کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کشور از سوی ارگان‌های عدلی و قضایی نزدیک به یک‌ماه می‌گذرد اما هنوز هم این شخص بازداشت نگردیده‌است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، این وزارت تلاش‌هایش را به‌خاطر دستگیری کرام الدین کریم افزایش داده‌است.

او افزود: "در این بخش قرار اداره محترم لوی سارنوالی عنوانی وزارت داخله رسیده ما به بخش‌های مربوطه به شکل جدی هدایت صادر کردیم که مطابق قوانین نافذه کشور در این بخش اقدامات جدی قانونی انجام دهند."

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله
نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله

حدود یک‌ماه قبل حکم بازداشت کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان از سوی هیئت مؤظف به‌خاطر قضیه ادعای آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست به وزارت داخله صادر شده بود.

از سوی هم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) نیز کرام الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را برای همیشه از فعالیت‌های مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین المللی منع کرده‌است.

بخش قضایی کمیته اخلاقی فیفا هشتم ماه جون، آقای کریم را به سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌‌ی و آزار و اذیت جنسی فوتبالیستان زن مقصر شناخت و او را به پرداخت معادل یک میلیون دالر امریکایی نیز جریمه کرد.

با این همه شماری کارشناسان حقوقی می‌گویند، پس از حکم بازداشت یک فرد از سوی نهادهای عدلی و قضایی باید فورا وزارت داخله شخص متهم را بازداشت نماید.

کبیر رنجبر یکتن از این کارشناسان در صحبت با رادیو آزادی گفت: "زمانی‌که یک حکم صادر می‌شود آن حکم باید بدون تاخیر تطبیق گردد اما اگر صورت نمی‌گیرد حتماً یک دلیل دارد یا دلیل منطقی قابل قبول است و یا مسئله فساد است یا آدرس شخص مشخص نیست در آن صورت یک عذر معقول است و اگر این دلایل معقول نباشد این معذرت قبول نمی‌شود و این مسئله نقض قانون است."

کبیر رنجبر یکتن از کارشناسان
کبیر رنجبر یکتن از کارشناسان

شماری مردم عام در این زمینه انتقاد کرده می‌گویند، این تنها مورد نیست که حکم قانون در زمان معین آن تطبیق نشده بلکه در گذشته نیز قانون بالای برخی مقامات و زورمندان متهم به جرایم عملی نگردیده‌است.

XS
SM
MD
LG