لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۸

وزیر خارجه امریکا در سفرش به هند تلاش کرد تا تنش‌های تجارتی میان دو کشور کاهش یابد


مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا حین صحبت در یک کنفرانس خبری در هند. June 26, 2019
مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا حین صحبت در یک کنفرانس خبری در هند. June 26, 2019

مایک پامپیو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در جریان مسافرت به هند در زمینه کاهش تنش‌های موجود تجارتی بین واشنگتن و دهلی جدید تلاش کرده‌است.

وی وعده کرد که روی مذاکرات به خاطر بهبود روابط با هند تمرکز می‌کند، اما به طور مشخص جزئیات را ارائه نکرده است که چگونه بر اختلاف نظر در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری فایق خواهد شد.

مایک پامپیو و اس. جی شنکر وزیر امور خارجه هند روی مسایل امنیت منطقوی، مبارزه با تروریزم، وضعیت در خلیج فارس، تعهد به تقویت توانایی نظامی هند و سایر مسایل مورد علاقه بین دو کشور، صحبت کرده‌اند.

مایک پامپیو دیروز چهارشنبه در یک کنفرانس مشترک خبری با اس. جی شنکر وزیر امور خارجه هند در دهلی جدید به خبرنگاران گفت: "ایالات متحده متعهد است تا اطمینان حاصل کند که هند توانایی لازم نظامی را به‌خاطر حراست از تمامیت ارضی‌اش در اختیار دارد و می‌تواند از عهده‌ای آزمون‌های قرن ۲۱ بدر آید."

در این کنفرانس خبری آقای جی شنکر وزیر امور خارجه هند با اشاره از حمایت ایالات متحدۀ امریکا از این کشور گفت: "در مورد مبارزه با تروریزم، من با استفاده از فرصت می‌خواهم مراتب امتنان را از حمایت اداره دونالد ترمپ ابراز کنم. آنچه را مشاهده می‌کنیم، عدم تحمل در برابر تروریزم سرحدی است."

نریندرا مودی صدراعظم هند (راست) حین صحبت با مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا در دهلی جدید. June 26, 2019
نریندرا مودی صدراعظم هند (راست) حین صحبت با مایک پامپیو وزیر خارجه امریکا در دهلی جدید. June 26, 2019

به نوشته آژانس خبری رویترز، سفر مایک پامپیو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا به هند در حالی صورت گرفته است که اخیراً تنش‌های تجارتی بین این دو کشور افزایش یافته است.

واشنگتن خواستار دسترسی به بازارهای تجارتی هند است. دهلی جدید می‌خواهد، شرکت‌های خارجی، اطلاعات در مورد هند را در داخل این کشور نگهداری کنند و خواستار صادرات المونیوم و فولاد به ایالات متحده امریکاست.

مایک پامپیو صبح دیروز چهارشنبه ۲۶ جون با نریندرا مودی صدراعظم هند نیز ملاقات کرد.

انتظار می‌رود که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا و نریندرا مودی صدراعظم هند در هفته جاری در اجلاس بیست کشور صنعتی جهان (جی بیست) در جاپان ملاقات کنند.

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا قبل از دهلی جدید به کابل رفته بود و امروز برای اشتراک در اجلاس بیست کشور صنعتی جهان از هند به شهر اوساکا به غرب جاپان می‌رود.

XS
SM
MD
LG