لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۶

داخل شدن دونالد ترمپ به قلمرو کوریای شمالی یک حرکت خیلی شجاعانه خوانده شده‌است


دونالد ترمپ با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی ملاقات کرد
دونالد ترمپ با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی ملاقات کرد

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در کوریای جنوبی است و امروز در منطقه غیرنظامی این کشور با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی ملاقات کرد.

رهبران دو کشور در منطقه علامت گزاری شده سرحدی، نخست دست هم‌دیگر را فشردند، بعد رئیس جمهور دونالد ترمپ چندین گام به قلمرو کوریای شمالی داخل شد.

آقای ترمپ نخستین رئیس جمهور امریکاست که این کار کرده‌است.

بعد دونالد ترمپ و کیم جونگ اون به قلمر کوریای جنوبی داخل شدند و مون جی‌ان (Moon Jae-in) رئیس جمهور کوریای جنوبی نیز به آن‌ها پیوست.

داخل شدن دونالد ترمپ به قلمرو کوریای شمالی یک حرکت خیلی شجاعانه و مصممانه خوانده شده‌است.

رهبران امریکا و کوریای شمالی قبل از این دوبار با هم ملاقات کرده‌اند.

نخستین دیدار دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در ماه جون سال گذشته میلادی در سنگاپور صورت گرفت و در آن نشست روی خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا، توافق شد.

اما دیدار دوم دونالد ترمپ و کیم جونگ اون که به تاریخ بیست و هفتم و بیست و هشتم ماه فبروری سال جاری در ویتنام صورت گرفت، بعد از آن با شکست روبه‌رو شد که آن‌ها به هیچ توافقی دست نیافتند.

اخیراً رسانه‌های دولتی کوریای شمالی گزارش دادند که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا یک نامه "عالی" را به کیم جونگ اون رهبر این کشور ارسال کرده‌است.

براساس گزارش رسانه‌های کوریای شمالی، آقای کیم از متحوی این نامه راضی بوده، از قضاوت سیاسی و شجاعت دونالد ترمپ ستایش کرده‌است.

ایالات متحده امریکا به خاطر کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کوریا و غیر هسته‌ای ساختن این منطقه تلاش می‌کند.

امریکا خواستار آن است تا قبل از آن که تحریم های وضع شده بین المللی بر پیونگ یانگ رفع شود، کوریای شمالی باید از برنامه هسته‌ای اش کاملاً دست بکشد.

اما کوریای شمالی خواستار آن است تا با پروگرام هسته‌ای این کشور برخورد مرحله‌ای صورت بگیرد و این کشور به‌سوی غیر هسته ای شدن بطور مرحله‌ای گام بردارد و این گام‌ها با دادن امتیازات توسط ایالات متحده امریکا و کاهش تحریم‌های وضع شده بر پیونگ یانگ همراه باشد.

XS
SM
MD
LG