لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۸

شکایت‌ها از دخالت برخی مقامات حکومتی در امور کریکت بورد افغانستان


کریکت بورد افغانستان
کریکت بورد افغانستان

شماری از مسئولین پیشین کریکت بورد افغانستان از دخالت برخی مقامات حکومتی در امور اجرائیوی این اداره شکایت می‌کنند.

مشاور و یکی از مربی‌های پیشین کریکت بورد افغانستان ادعا می‌کند که مداخله مستقیم اعضای حکومتی کریکت بورد در امور اجرائیوی این اداره سرنوشت کریکت کشور را به چالش کشیده است.

تاج ملوک عالم می‌گوید که اگر این مشکل ادامه داشته باشد کریکت بورد افغانستان عضویت دایمی‌اش در شورای بین‌المللی کریکت را از دست خواهد داد.

آقای عالم می‌افزاید: "تمامی کریکت بورد های افغانستان از سیاست مستقل اند و باید از آن دور باشند، اگر شورای جهانی کریکت از این مشکل آگاه شود که حکومت در تمامی امور کریکت بورد مداخله می‌کند یک مسئله خطرناک است و ممکن برای ما تعزیرات وضع کند، تلاش‌های که توسط عاطف مشعل جریان دارد برای رشد کریکت نه، بلکه به‌خاطر عقده‌های شخصی‌اش است."

تاج ملوک عالم مشاور و یکی از مربی‌های پیشین کریکت بورد افغانستان
تاج ملوک عالم مشاور و یکی از مربی‌های پیشین کریکت بورد افغانستان

وی می‌گوید اعضای کریکت بورد باید روی بودجه و کارکرد سالانه این بورد کار کنند، اما وی ادعا می‌کند که آنان در کنار مداخله در امور اجرائیوی کریکت بورد در ترکیب تیم هم دخالت دارند.

این در حالیست که شنبه هفته جاری کریکت بورد افغانستان اعلام نمود که کار اسدالله خان سرپرست ریاست اجرائیه این بورد، نوید صایم منیجر تیم ملی کریکت و دولت احمدزی را به تعویق انداخته است.

آقای عالم ادعا می‌کند که کار این‌ها توسط اعضای کریکت بورد به ویژه از سوی عاطف مشعل تعلیق شده است و حتی در صحبت با برخی رسانه‌های خارجی این‌ها را مجرم خطاب کرده است.

وی می‌گوید که آقای مشعل تلاش دارد تا افراد مورد پسند خودش را در اداره کریکت بورد جا داده و در ترکیب تیم ملی نیز بازیکنان را به علاقه خودش انتخاب کند که این به‌گفته آقای عالم سرپیچی از قوانین شورای بین‌المللی کریکت است.

کریکت بورد افغانستان از ابراز نظر در مورد خودداری نمود و با عاطف مشعل نیز تماس برقرار نشد، اما ضیاالحق امرخیل مشاور رئیس جمهور و یکی از اعضای کریکت بورد چند روز قبل در صحبت با رسانه‌ها این تصمیم را سیاسی و عقده‌ای نه، بلکه اقدام نیک برای بهبود کار کریکت بورد عنوان کرده است.

این انتقادات پس از آن اوج گرفت که تیم ملی کریکت افغانستان در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ کریکت نتوانست خوب بدرخشد.

در عین حال ابراهیم مومند یکی از مبصرین امور کریکت می‌گوید، دخالت‌های سیاسی در کریکت بورد افغانستان سبب ایجاد فضای بی‌اعتمادی میان بازیکنان و کارکنان اداری این بورد شده است.

آقای مومند می‌گوید: "کریکت بورد هرگز دارنده رهبری نخواهد شد که به توانایی خودش آمده باشد، همه با استفاده از روابط سیاسی و شخصی به این مقام رسیده اند و نتیجه آن را شما شاهد استید و همین باعث شده که فضای بی‌اعتمادی میان کارکنان، رهبری و بازیکنان به اوج‌اش رسیده است."

وی از حکومت می‌خواهد تا کریکت بورد کشور را از سیاست دور نگهداشته و کسانی را به‌حیث مسئولین این اداره تعیین کنند که دارنده سابقه ورزشی باشند.

XS
SM
MD
LG