لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۸

کمپلکس اداری در منطقه دارالامان شهر کابل تهداب گذاری شد


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم تهداب گذاری کمپلکس اداری در منطقه دارالامان شهر کابل. July 14 2019
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم تهداب گذاری کمپلکس اداری در منطقه دارالامان شهر کابل. July 14 2019

رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، پراکنده بودن واحد‌های اداری و ادارات نا تکمیل در برابر حکومت‌داری مشکلاتی را ایجاد کرده‌است.

محمد اشرف غنی پس از گذاشتن سنگ تهداب کمپلکس اداری دارالامان در ارگ ریاست جمهوری گفت، این کمپلکس مشکلات را در بخش ساختمان‌های ادارات کاهش خواهد داد.

وی افزود: "دو نیم سال با شرکت کار کردیم که چه در کجا باشد، در نتیجه برای آینده کابل در شش جلد یک راهکار واضح به میان آمد که انشالله برای چهار صد سال آینده یک جهت جدید برای کابل خواهد داد، دیزاین هر تعمیر این کمپلکس یک تا دو سال را در بر گرفته است."

وزارت شهر سازی افغانستان می‌گوید، این کمپلکس در منطقه دارالامان در صد هکتار زمین اعمار می‌شود.

جواد پیکار سرپرست این وزارت در این مراسم در کابل گفت، کمپلکس یاد شده در دو مرحله برای ۲۷ اداره خدماتی دولت ساخته می‌شود.

وی افزود: "کمپلکس دارالامان در دو مرحله برای ۲۷ اداره دولتی اعمار می‌شود که در مرحله اول ۱۳ اداره دولتی و در مرحله دوم ۱۴ اداره دولتی را شامل می‌باشد، دیزاین و ساختمان ادارات دولتی به معیار بلند انجنیری از سوی شرکت به سطح بین‌المللی ساخته می‌شود."

اقای پیکار می‌افزاید، در مرحله اول ساخت وزارت‌های مالیه، شهر سازی، معادن، ترانسپورت و اقتصاد و هم‌چنان اداراتی مانند ستره محکمه، بانک مرکزی، پشتنی بانک، بانک ملی افغان، اداره تدارکات ملی، اداره مبارزه با فساد اداری و اداره مستقل ارگان‌های محلی شامل خواهند بود.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که موضعیت ادارات دولتی در مکان‌های مختلف، ازدحام ترافیک در شهر کابل و نبود یک اداره مشخص برای رسیدگی به کار‌های مردم مشکلاتی را برای شهروندان افغان به بار آورده‌است.

برخی باشندگان کابل در این باره می‌گویند: "دیوه هستم از کابل، با ساخت این کمپلکس شهر کابل زیبا خواهد شد و کابل شکل اصلی خود را خواهد گرفت، از سوی هم برای مردم آدرس مشخص دولتی پیدا خواهد شد."

"من امید حسرت استم از کابل، یکی از خوبی‌های این کار این خواهد بود که ازدحام در شهر کابل کاهش خواهد یافت."

مقام‌های حکومت افغانستان تا حال نگفته اند که این کمپلکس اداری در چه مدتی ساخته خواهد شد.

حکومت در حالی به ساخت کمپلکس اداری اقدام کرده که در حال حاضر برخی ادارات دولتی در ساختمان‌های کرایی فعالیت می‌کنند که بخشی از بودجه‌شان مصرف کرایه می‌شود.

XS
SM
MD
LG