لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۶

آغاز روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی در هرات و مشکلات آن


تذکره الکترونیکی
تذکره الکترونیکی

مسئولان مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی هرات می‌گویند که در مدت ۱۸روز، تنها ۲۰ تذکرۀ الکترونیکی را توزیع کرده‌اند و دلیل این کم‌کاری را هم عدم ارسال تذکره‌های چاپ‌ شده از کابل می‌گویند.

از سوی هم باشندگان هرات حضور مردم را برای دریافت تذکره‌های الکترونیکی کم‌رنگ می‌خوانند و می‌گویند به همین دلیل۵۰ کارمند مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی بیشتر وقت‌ها بیکار هستند.

بیش از ۱۵روز می‌شود که روند توزیع این تذکره‌ها در هرات آغاز شده است، اما باشندگان هرات تا هنوز آگاهی اندکی هم در مورد آغاز این روند و مکان توزیع تذکره‌های الکترونیکی ندارند.

حنیف فروتن و رامین در مورد استقبال کم مردم از روند توزیع الکترونیکی می‌گویند:​ "شلوغ نبود، آرامی بود به همین خاطر دلیل آن همین است که چون اعلان چیزی ندادن، حتی جای آن هم من یک ساعت جستجو می‌کردم، تا بلد شدم."

"به خاطریکه پروسه پیچیده و مغلق است اطلاع رسانی بیشتر شود، آگاهی‌دهی بیشتر شود، تا این‌که مردم با ذهن روشن‌تر و فکر بازتر مراجعه کنند و به نتیجه مطلوب برسند."

در روز نخست افتتاح مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در هرات، ۲۰ تذکره برای باشندگان این ولایت به‌ ویژه مقام‌های بلند‌ رتبه توزیع شد، اما از آن زمان تا کنون روند توزیع تذکره خیلی کم‌رنگ بوده است.

بر خلاف حضور کم‌رنگ مردم هرات برای اخذ تذکره‌های الکترونیکی؛ محمد ناصر حافظی، مسئول توزیع تذکره‌های الکترونیکی در هرات حضور مردم برای دریافت این تذکره‌ها را گسترده ارزیابی می‌کند.

وی گفت: ​"شمار مراجعین ما در مجموع که در هم بخش‌های حساب کنیم، روزانه تقریباً هزار نفر ما ارباب رجوع داریم در دفتر خود که برای آن‌ها عرضه خدمات می‌کنیم و تعداد تذکره‌های که در مرکز چاپ شده اضافه از هزار تذکره است که در حال حاضر چاپ شده و برای ما می‌رسد."

پس از چاپ تذکره‌های الکترونیکی در کابل، این تذکره‌ها به ولایت هرات منتقل می‌شود، اما هم‌اکنون بخش سیستم فعال‌سازی تذکره‌های الکترونیکی در ولایت هرات نیز غیرفعال است و تا هنگامی که این بخش فعال نشود، توزیع این تذکره‌ها تحقق نخواهد یافت.

هرات پس از کابل دومین ولایتی است که مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیکی در آن فعال شده است.

تأخیر در توزیع این تذکره‌ها پیامدهای منفی نیز در‌ پی خواهد داشت و مردم را دوباره به گرفتن تذکره‌های کاغذی به جای الکترونیکی متقاعد خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG