لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۳۱ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۵

رابرت مولر: دونالد ترمپ در تحقیقات بی‌گناه خوانده نشده‌است


رابرت مولر مشاور خاص وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا در اجلاس استماعیه کانگرس. July 24, 2019
رابرت مولر مشاور خاص وزارت عدلیه ایالات متحده امریکا در اجلاس استماعیه کانگرس. July 24, 2019

رابرت مولر مشاور خاص وزارت عدلیه امریکا که در مورد مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا تحقیقات را انجام داده است، پس از پایان تحقیقات، در اجلاس استماعیه کانگرس آن کشور حضور یافت.

رابرت مولر چهارشنبه بیست وچهارم جولای به اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفت، ممکن است دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا بعد از ختم دوره کاری‌اش به‌خاطر ایجاد موانع در برابر تحقیقات، متهم شود.

رابرت مولر گفت، در این تحقیقات دونالد ترمپ بی‌گناه خوانده نشده است.

وی افزود: "تحقیقات دریافته که روسیه بطور سیستماتیک در انتخابات ما مداخله کرده‌است. تحقیقات به این نتیجه نرسیده که اعضای کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ با حکومت روسیه در زمینه مداخله در انتخابات توطئه کرده باشند."

به گفته آقای مولر، اما شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد آقای ترمپ و یا اعضای کمپاین وی مرتکب جرم شده‌اند و در یک دسیسۀ جرمی سهیم بوده باشند.

این اظهارات رابرت مولر مشاور خاص وزارت عدلیه امریکا در حالی به کانگرس آن کشور ارائه می‌شود که دونالد ترمپ برای انتخابات دومین دور ریاست جمهوری آمادگی می‌گیرد.

زمانی‌که اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان از رابرت مولر پرسیدند، آیا در نتیجه تحقیقات دونالد ترمپ بطور کامل از جرایم مبرا دانسته شده، آقای مولر گفت، رئیس جمهور مبرا دانسته نشده است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

این اظهارات رابرت مولر در تفاوت با ادعای دونالد ترمپ قرار دارد که به تکرار گفته است، تحقیقات مشاور خاص هیچ چیزی را نیافته که او را مقصر بشمارد.

در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد دونالد ترمپ بعد از ختم دوره ریاست جمهوری‌اش به‌خاطر ایجاد موانع در برابر تحقیقات متهم شود؟ رابرت مولر گفت: "بلی."

اجلاس استماعیه مجلس نمایندگان کانگرس امریکا ۲۴ جولای در حالی دایر شد که از مدت دو سال به این‌سو ادارات استخباراتی امریکا بر اساس نتایجی تحقیقات می‌کنند که گویا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آن کشور مداخله کرده‌است، انتخاباتی که در پایان آن دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا شد.

دونالد ترمپ و هواداران وی بالای رابرت مولر شدیداً انتقاد کرده، تحقیقات وی را به معنی تلاش کاهش اهمیت رئیس جمهور خوانده‌اند.

دونالد ترمپ یک روز قبل از این اجلاس استماعیه در قصر سفید به خبرنگاران گفت، اظهارات رابرت مولر را خواهد شنید.

نتایج تحقیقات رابرت مولر در مورد مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا در ۴۴۸ صفحه نشر شده‌است.

XS
SM
MD
LG