لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۹

فروش محصولات دستی زنان بدخشان از طریق انترنت


سهولت فروش محصولات دستی زنان بدخشان از طریق انترنت فراهم شده است.
سهولت فروش محصولات دستی زنان بدخشان از طریق انترنت فراهم شده است.

برای نخستین بار یک مؤسسه غیر دولتی در بدخشان صنایع دستی زنان این ولایت را از طریق فروشات آنلاین آغاز کرده‌است.

ساره کریمی مسئول مؤسسۀ حرفوی خدماتی زنان بدخشان که به تازگی اقدام به فروش صنایع دستی زنان از طریق انترنت یا فروش آنلاین کرده‌است به رادیو آزادی گفت که آن‌ها با ایجاد یک صفحه در فیسبوک، زمینه فروش و دریافت فرمایش‌های جدید را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: فروشات ما زیاد شده، ما توانستیم که از طریق انترنت زمینه را برای مردم ما مساعد کنیم، مردم از طریق فیسبوک به ما فرمایش می‌دهند و ما جور می‌کنیم و برای‌شان می‌رسانیم، فعلاً سه صد زن در بخش‌های مختلف با ما کار می‌کنند."

هدیه شهرانی یکی دیگر از مسئولین این مؤسسه به رادیو آزادی گفت که نبود آدرس‌های مشخص در مرکز بدخشان سبب شده‌است که در جریان تحویلدهی جنس به مشتریان‌شان با مشکل مواجه شوند.

محصولات دستی زنان بدخشان
محصولات دستی زنان بدخشان

خانم شهرانی می‌گوید که برای کسب رضایت مشتریان‌شان تلاش کرده‌اند که در بخش طراحی و دیزاین محصولات دستی زنان تغییرات وارد کنند تا بتوانند به نیازمندی‌های روز پاسخ بگویند.

وی افزود: "اکنون خیلی تغییرات در کار ما آمده، ما طرح‌های جدید را ساختیم و مطابق میل مشتری تهیه می‌کنیم، ما زیادتر دیزان‌ها را از انترنت می‌گیریم و می‌سازیم."

از سوی هم آلینا غیاثی رئیس امور زنان بدخشان هم این اقدام را می‌ستاید و می‌گوید که این کار می‌تواند یکی از راه‌های خوب برای فروش محصولات دستی زنان بدخشان باشد.

وی گفت: "بدون شک اگر یک زن بدخشانی و یا که متشبث بدخشانی این طرح را داشته باشد، می‌تواند تولیدات خودش را از هر طریق که باشد بفروش برساند.

محصولات دستی زنان بدخشان
محصولات دستی زنان بدخشان

هدیه شهرانی می‌گوید که این اقدام آن‌ها در کنار این که زمینه فروش محصولات دستی زنان را آسان تر ساخته؛ مشتریان آن‌ها را نیز افزایش داده و روز به روز افراد تازه به آن‌ها می‌پیوندند و فرمایش‌های تازه دریافت می‌کنند.

به گفته خانم شهرانی اکنون بیشتر از ۳۰۰ بانو در این نهاد با آنان کار می‌کنند که هر خانم حد اوسط ماهانه تا ۵۰۰۰ هزار افغانی عاید دارد.

XS
SM
MD
LG