لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۸
کابل، محل رویداد
کابل، محل رویداد

در انفجار و حملۀ گروهی بر دفتر روند سبز در کابل ۲۰ تن کشته و ۵۰ تن زخمی شدند

انفجار و حمله گروهی بر دفتر روند سبز در مربوطات حوزه چهارم شهر کابل صورت گرفته است.

انفجار و حمله گروهی بر دفتر روند سبز در مربوطات حوزه چهارم شهر کابل صورت گرفته است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید که انفجار عصر امروز در نزدیک دفتر روند سبز در مربوطات حوزه چهارم شهر کابل صورت گرفته و سپس چند مهاجم وارد تعمیر این روند شده‌اند.

آقای رحیمی می‌افزاید که ساحه از سوی نیروهای خاص پولیس محاصره شده‌است.

۰۹:۰۸ ۷.۵.۱۳۹۸

اولین روز مبارزات انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان حملاتی خونین را به همراه داشت.

عصر روز گذشته دفتر امرالله صالح معاون اول تیم دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، هدف یک حملۀ گروهی قرار گرفت که ساعت‌ها دوام کرد و در آن چندین تن کشته و زخمی شدند.

فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل ناوقت دیشب جزئیات این حادثه را با رادیو آزادی شریک ساخته گفت: "حمله به پایان رسیده و محل تصفیه شده. تلفاتی که داشته ایم بیشتر از ۲۵ مجروح و سه شهید آخرین گزارش‌ها بوده‌است."

آقای فرامرز گفت جزئیات بیشتر این رویداد بعداً با مردم شریک ساخته خواهد شد.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان ناوقت دیشب در صفحۀ فیس‌بوکش از پایان‌یافتن زدوخوردهای بعد از این حمله خبر داده و نوشته بود "نیروهای امنیتی ۸۵ فرد گیر مانده در داخل ساختمان دفتر آقای صالح را نجات دادند."

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله

این حمله، باشنده‌گان محل را سخت تکان داده و نگران کرد. خیبر و حمید دو شاهد عینی در محل رویداد به رادیو آزادی گفتند:"صدای بسیار بلند بود که حتی شیشه‌های تمام منازل را در ۵۰۰ متری محل حادثه شکستاند."

"موتر بمب بود، اول منفجر شد. جمعاً سه انتحاری شده‌است." مقامات امنیتی گفته اند آقای صالح از این حمله جان به سلامت برده و گزارش‌های را رد کردند که گویا صالح در این رویداد زخمی شده‌است، ولی در تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی آقای صالح با بازوی خون‌آلود دیده می‌شود.

رضوان مراد سخنگوی تیم انتخاباتی دولت‌ساز شام دیروز به رادیو آزادی گفت، آقای صالح ازین حادثه جان به سلامت برده، ولی نگرانی‌اش را در مورد امنیت مبارزات انتخاباتی ابراز داشت.

آقای مراد افزود: "اول این‌که باید به مردم اطمینان داده شود که معاون اول تیم انتخاباتی دولت‌ساز صالح صاحب از این حمله که حوالی شام رخ داد سالم است. تیم دولت‌ساز و حامیان‌اش همه از نگاه امنیتی نگرانی‌هایی دارند. تا حال تدابیر امنیتی برای کمپاین‌های انتخاباتی چنان که شاید و باید است اتخاذ نشده‌است."

حملۀ دیروز عکس‌العمل‌های مقامات را به همراه داشت.

محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان در صفحۀ تویتر خود نوشته است که امرالله صالح از یک حملۀ پیچیده زنده مانده است.

امرالله صالح معاون اول تیم انتخاباتی محمد اشرف غنی

آقای غنی، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و یکی از نامزدان انتخابات، حمدالله محب مشاور امنیت ملی و شماری دیگر از سیاست‌مداران افغان شام دیروز به عیادت آقای صالح رفته بودند.

اتحادیۀ اروپا این حمله را محکوم نموده‌است. رولاند کوبیا نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان در یک پیام تویتر خطاب به حمله کننده‌گان نوشته است "نه افراد ملکی و نه سیاستمداران باید کشته شوند، ازین طریق تلاش کشتن انتخابات را نکنید!" به نوشته وی اتحادیه اروپا مخالف چنین "حلقات وحشی" است.

محمد فیصل سخن‌گوی وزارت خارجۀ پاکستان هم در صفحه تویترش نوشته است که کشورش حمله بر امرالله صالح را باشدت محکوم نموده و از پروسه انتخابات در افغانستان حمایت می‌کند.

مسئولیت حملۀ گروهی بر دفتر امرالله صالح را تا ناوقت دیشب کسی به دوش نگرفته بود.

آقای صالح یکی از منتقدان سرسخت خشونت‌های طالبان و سیاست‌های پاکستان در افغانستان است.

۰۸:۴۸ ۷.۵.۱۳۹۸

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید که در حمله انفجاری و گروهی روز گذشته بر دفتر روند سبز ۲۰ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

۱۹:۰۵ ۶.۵.۱۳۹۸

وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که شمار کشته شده‌گان انفجار عصر امروز در شهر کابل به شمول یک خانم به ۲ تن و شمار زخمیان به ۲۵ تن افزایش یافت.

۱۹:۰۳ ۶.۵.۱۳۹۸

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید، طبقه اول و دوم تعمیر روند سبز تصفیه شده و دو تن از مهاجمین دیگر نیز از بین برده خواهند شد.

بیشتر "لود" شود

XS
SM
MD
LG