لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۶

دیلی میل به نقل از یوناما:‌ جولای مرگبارترین ماه سال ۲۰۱۹ در افغانستان بوده‌است


  • دیلی میل

روزنامه بریتانیایی دیلی میل در شماره اخیرش به تلفات غیرنظامیان در افغانستان پرداخته است.

روزنامه در اشاره به گزارش دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان که دیروز نشر شد، نوشته است که تنها در ماه جولای امسال یک هزار و پنجصد غیر نظامی در این کشور کشته و زخمی شده‌اند که به نوشته دیلی میل مرگبارترین ماه سال ۲۰۱۹ تاکنون به شمار می‌رود.

دیلی میل در ادامه نوشته است، ماه جولای امسال در حالی مرگبارترین ماه برای غیرنظامیان در افغانستان خوانده شده‌است که هیئت امریکایی و نماینده‌های طالبان در قطر سرگرم دور جدید مذاکرات اند و دو طرف از پیشرفت در این مذاکرات سخن زده اند.

روزنامه به نقل از دفتر یوناما در کابل نوشته است، همزمان با این‌که تلاش‌های صلح در ماه‌های اخیر شدت گرفته است، درگیری‌ها نیز در نقاط مختلف افغانستان افزایش یافته اند.

دیلی میل به نقل از تدامیچی یاماموتو نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان نوشته که در یک اعلامیه گفته است از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهد تا برای به دست آوردن امتیازات بیشتر در گفتگو‌های صلح به درگیری‌ها در افغانستان شدت نبخشند.

در گزارش یوناما که هفته پیش نشر شد، آمده‌‌است که در شش ماه نخست سال روان میلادی سه هزار و ۸۱۲ غیر نظامی در افغانستان کشته و زخمی شده که از این میان یک هزار ۳۶۶ تن آن‌ها کشته و دو هزار و ۴۴۶ تن دیگر‌ شان زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مسئولیت ۵۲ درصد تلفات ملکی به مخالفین مسلح دولت بر می‌‌گردد که ۳۸ درصد آن از سوی طالبان، ۱۱ درصد از سوی گروه داعش و سه درصد از سوی عناصر نامشخص مخالف دولت صورت گرفته است.

  • واشنگتن تایمز

روزنامه واشنگتن تایمز در شماره اخیرش در مورد یک شهروند افغانستان نوشته که در امریکا به تلاش برای قاچاق انسان متهم شده‌است.

به نوشته روزنامه، مجیب رحمان سیفی که ۳۲ سال دارد یکی از مترجمان نیرو‌های امریکایی در افغانستان بود که در ۲۰۰۹ میلادی با دریافت ویزه خاص مهاجرت به امریکا آمد.

واشنگتن تایمز نوشته است که آقای سیفی در بین ماه جولای ۲۰۱۶ الی جنوری ۲۰۱۷ میلادی با یک شبکه قاچاق انسان در پاکستان به تماس بوده تا بتواند دو شهروند افغانستان را بگونه غیرقانی به امریکا انتقال دهد.

به نوشته این روزنامه، آقای سیفی از این دو تن ۱۶ هزار دالر امریکایی برای انتقال‌شان به امریکا دریافت کرده بود.

وزارت عدلیه ایالات متحده نیز دیروز این خبر را تأیید کرد و گفت اتهامات علیه مجیب رحمان سیفی در حال بررسی اند.

XS
SM
MD
LG