لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۲

برگزاری سه گردهمایی از سه نامزد ریاست جمهوری در کابل


آرشیف
آرشیف

در ادامۀ مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سه تن از نامزدان این انتخابات روز جمعه در میان هواداران شان سخنرانی کردند.

شهاب حکیمی یکی از نامزدان ریاست جمهوری روز جمعه هنگام سخنرانی در خیمۀ لویه جرگه گفت، تا زمانی‌که صلح تأمین نگردد؛ برگزاری یک انتخابات شفاف ناممکن است.

در عین حال احمد ولی مسعود روی تأمین صلح در کشور تأکید کرده گفت، "هم اکنون افغانستان به میدان جنگ میان کشورهای منطقه مبدل شده است."

در سیزدهمین روز مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، شهاب حکیمی، احمد ولی مسعود و سید نورالله جلیلی سه تن از نامزدان ریاست جمهوری افغانستان در میان هواداران شان صحبت نموده و برنامه های شان‌را تشریح کردند.

شهاب حکیمی یک‌تن از این نامزدان روز جمعه هنگام سخنرانی اش گفت، "تا زمانی‌که صلح در کشور تأمین نگردد، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امکان پذیر نیست.

شهاب حکیمی نامزد ریاست جمهوری
شهاب حکیمی نامزد ریاست جمهوری

"باید انتخابات سرتاسری باشد در فضای صلح و همه افغان‌ها اشتراک کنند، انشالله حکومت موقت میاید این اداره نمی‌تواند انتخابات سراسری و عادلانه را راه اندازی کند."

آقای حکیمی با اشاره به تحریم‌های انتخاباتی گفت، "در مجموع اکثر نامزدان ریاست جمهوری به‌خاطر تحریم انتخابات توافق دارند و ممکن تا چند روز آینده شماری زیاد این نامزدان انتخابات را تحریم کنند، به‌خاطری‌که برگزاری انتخابات امکان ندارد."

در عین حال احمدولی مسعود رئیس وفاق ملی روز جمعه در اولین روز مبارزات انتخاباتی‌اش تعهد کرد که یک انتخابات شفاف برگزار می‌شود و اگر وی اطمنیان نداشته باشد در مشوره با مردم تصمیم دیگری خواهد گرفت.

آقای مسعود همچنان اضافه کرد، به‌زودی و پس از پیوستن تکت‌های انتخاباتی دیگر به این تیم، معاونیت سوم و ساختار ریاست اجرایی حکومت وفاق ملی اعلام می‌گردد.

احمدولی مسعود نامزد ریاست جمهوری
احمدولی مسعود نامزد ریاست جمهوری

"تکت‌هایی استند که با ما یک‌جامی شوند از اقوام و اقشار شریف افغانستان هستند، آن‌ها به حیث معاون سوم و همچنان در بخش ریاست اجرائیه و صدارت شامل می‌شوند که انشالله در محافل بعدی شما این چهره‌ها را می‌بینید."

پیش از این مردم عام خواسته بودند تا نامزدان انتخابات ریاست جمهوری برای مردم وعده‌های میان‌تهی ندهند و چیزی که می‌گویند آن‌را در عمل پیاده نمایند.

از سوی هم سید نورالله جلیلی نیز که روز جمعه سخنرانی اش‌را میان هوادارنش با شعار این‌که بعد از این دروغ و فریب مردم بس است آغاز کرد.

سید نورالله جلیلی نامزد یاست جمهوری
سید نورالله جلیلی نامزد یاست جمهوری

"زمانی‌که به ریاست جمهوری کامیاب شدم وعدۀ من به شما این‌است که با راست گفتن به شما نزدیک شده و به قلب‌های شما جا پیدا کنم. "

آقای جلیلی همچنان گفت، پس از رسیدن به ریاست جمهوری به وضعیت معارف توجه کرده و معاش معلمین را از هفت هزار به هفتاد هزار افزایش می‌دهد.

بر اساس قانون و تقویم انتخابات ریاست جمهوری، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۶۰ روز وقت دارند تا برنامه های شان‌را از طریق نشست‌ها، بنرها و راه‌های مختلف دیگر برای مردم ارائه کنند.

XS
SM
MD
LG