لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۳

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری جشن استقلال مخالفت کردند


دو تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حمله خونین اخیر در شهر کابل برگزاری جشن استرداد استقلال را کار نادرست دانسته و آنرا کمپاین انتخاباتی می‌خوانند.

احمد ولی مسعود که تیم انتخاباتی وفاق ملی را رهبری می‌کند، روز یکشنبه در نشستی در کابل گفت، افغانستان در وضعیت نیست که از جشن آزادی تجلیل کند.

احمد ولی مسعود نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
احمد ولی مسعود نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

وی گفت: "متأسفانه امروز هیچ چیز متعلق به ما نیست، نه امنیت، نه سیاست، نه اقتصاد، نه جنگ، نه صلح و نه هیچ چیزی دیگر متعلق به ماست پس از چه تجلیل می‌کنید. استقلال یعنی بی نیاز بودن ما از همه چیز، آیا ما بی‌نیاز هستیم و مردم می‌توانند آزادانه زندگی کنند نه ما نمی‌توانیم."

این انتقادها در حالی مطرح می‌شود که حکومت افغانستان برای بزرگداشت از ۲۸ اسد یا روز استرداد استقلال نسبت به سال‌های گذشته آمادگی‌های بیشتری روی دست گرفته و قرار است که در این روز قصردارالامان نیز پس از ترمیم بازگشایی گردد.

آما آقای مسعود با اشاره به حمله اخیر خونین در یکی از تالارهای عروسی در غرب شهر کابل که بیش از دو صد کشته و زخمی برجای گذاشت تأکید می‌کند که مصرف جشن باید در بخش تأمین امنیت مردم هزینه شود.

او هم‌چنان قصر دارالامان را (قصرک) خواند و گفت که بازسازی آن کدام شهکاری نیست که از سوی محمد اشرف غنی انجام شده‌است.

در عین حال محمد شهاب حکیمی یکی دیگر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که در این نشست حضور داشت گفت که در وضعیت فعلی برگزاری جشن استقلال در افغانستان کار نادرست است.

شهاب حکیمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
شهاب حکیمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

وی گفت: "ما حتی نان خوردن خود را از دیگران بدست می آوریم اما جشن برگزار می‌کنیم، در شرایطی که همه چیز ما در هم و برهم است پایکوبی، رقص، ساز و آواز یعنی چه بخاطر خدا بر این مردم ترحم به کار است."

تلاش کردیم در این مورد نظر دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری را نیز داشته باشیم اما با تلاش‌های زیاد موفق نشدیم.

اما پیش از این ریاست جمهوری ادعا های نامزدان مبنی بر استفاده کمپاینی از برگزاری جشن استقلال را رد کرده‌است.

XS
SM
MD
LG