لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۵

نیروهای هند بر بخشی از شهر کهنۀ باراملا در کشمیر حمله کردند


نیروهای هند در کشمیر
نیروهای هند در کشمیر

پولیس هند می‌گوید، نیرو‌های این کشور یک شورشی مظنون را در یک درگیری در کشمیر از پا در آوردند.

در این درگیری از کشته شدن یک پولیس هندی در منطقۀ باراملا کشمیر تحت تسلط هند نیز خبر داده شده است.

یک افسر پولیس گفت، هزاران شبه نظامی اضافی برای کنترول شورش در کشمیر جابجا شده‌اند و این نظامیان دیروز سه شنبه بر بخشی از شهر کهنۀ باراملا حمله کردند.

همزمان با این، حکومت پاکستان گفته است که سه غیرنظامی این کشور در اثر آتشباری نیرو‌های هندی در نزدیک خط مرزی میان دو کشور، کشته شده اند.

خبرگزاری پرس ترست آف ایندیا روز دوشنبه از قول مقام‌های هندی نقل کرده که می گویند، یک عسکر هندی کشته و ۴ تن دیگر زمانی زخمی شدند که نیرو‌های پاکستان بر پوسته و روستای‌های دور افتاده در امتداد خط کنترول در منطقۀ پونچ آتش گشودند.

بر اساس گزارش‌ها پس از آغاز تدابیر شدید امنیتی و قطع شبکه‌های مخابراتی، حداقل ۲۳۰۰ تن از سوی نیروهای هند در کشمیر بازداشت شده‌اند.

اکثریت دستگیر شده‌ها جوانان اند.

مقام‌ها به شرط افشأ نکردن نام های شان با رسانه‌های صحبت می‌کردند.

زیرا آن‌ها نخست صلاحیت صحبت با خبرنگاران را نداشتند و هم‌چنان می‌ترسیدند که از سوی مقام‌های مافوق‌شان مجازات شوند.

هند در پنجم ماه اگست امتیازات و خودمختاری کشمیر زیر تصرف این کشور را لغو کرد و تدابیر امنیتی شدید را در آنجا به راه انداخت که این نه تنها باعث تیرگی روابط میان دهلی نو و اسلام آباد شد، بلکه سلسله تظاهرات را نیز در این منطقه دامن زد.

کشمیر که در دامنه سلسله کوه‌های هیمالیا موقعیت دارد، پس از استقلال هند و پاکستان از بریتانیا میان این دو کشور تقسیم شده‌است.

هر دو کشور ملکیت کامل آنرا ادعا می‌کنند‌.

از جمله سه جنگ عمده که پس از استقلال هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ از بریتانیا میان این دو کشور رخ داده‌است، دو جنگ آن بر سر کشمیر بوده‌است.

XS
SM
MD
LG