لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

وعده‌های تیم ثبات و همگرایی به زنان در صورت پیروزی در انتخابات


عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان حین کمپاین انتخاباتی در کابل. 28 July 2019
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان حین کمپاین انتخاباتی در کابل. 28 July 2019

رهبر تیم ثبات و همگرایی هنگام سخنرانی در یک نشست مبارزات انتخاباتی‌اش تعهد می‌کند که در صورت پیروز شدنش در انتخابات علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های آموزشی برای زنان روی مشارکت سیاسی آنان توجه خاصی خواهد کرد.

آقای عبدالله روز یکشنبه در این نشست در خیمه لویه جرگه گفت بر اساس برنامۀ حکومت آینده‌اش معاونیت سوم کرسی ریاست اجرائیه را به زودی به یک خانم اختصاص خواهد داد.

وی گفت: "معاون سوم ریاست اجرائیه نیز به زودی اعلان می‌شود و یک خواهر به حیث معاون سوم اجرائیه می‌باشد و هم‌چنان تغییرات ساختاری در نهاد‌های مربوط به زنان بوجود می‌آید، تمرکز بیشتر روی برنامه‌ها، افزایش نقش زنان در رهبری و هم‌چنان دور از کابل در مناطق دور دست کشور هم کار های مهم در بخش زنان صورت خواهد گرفت."

آقای عبدالله پیش از این گفته بود که در زمان حکومتش کرسی ریاست اجرائیه هم‌چنان باقی خواهد ماند.

به گفته وی به زنان همواره به حیث یک وسیله و ابزار دیده شده اما حالا زمان آن فرا رسیده که زنان سرنوشت‌شان را خودشان تعیین کنند.

محمد محقق یک عضو تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله
محمد محقق یک عضو تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله

از سوی هم محمد محقق عضو تازه این دسته انتخاباتی که از دسته انتخاباتی حنیف اتمر جدا شده و با دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله یکجا شده است بیشتر روی کارکردهای دسته انتخاباتی رقیب به زبان طنزی انتقاد کرد.

اما شماری زنان مطمئن نیستند که آقای عبدالله در صورت برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری به تعهداتش عمل نماید.

شهناز گل یکتن از این زنان می‌گوید: "مطمئن نیستم که آقای عبدالله پس از برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری به وعده‌هایش عمل کند این یک شعار کمپاینی است بخاطر این‌که در همین دوره ۵۰ درصد سهم در حکومت داشت اما چرا چنین کار‌ها را انجام نداد."

قرار است انتخابات ریاست جمهوری بتاریخ ششم میزان سال روان خورشیدی برگزار شود.

در این انتخابات حدود ۹ میلیون افغان ثبت نام کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG