لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۶

عذرخواهی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از خبرنگاران


روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
روح‌الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان بابت اظهاراتی که خبرنگاران آن را "توهین‌آمیز" تلقی کردند، با حضور سخنگوی رئیس جمهوری و خبرنگاران رسماً عذرخواهی کرد.

روح‌الله احمدزی در جریان کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت درباره تهاجم گروه طالبان به شهر کندز، خبرنگاران را توبیخ کرد که تلفات گروه طالبان را نمی‌بینند و نمی‌شنوند.

وقتی یکی از خبرنگاران حاضر در کنفرانس خبری آقای احمدزی، اظهارات اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع را یادآوری کرد و گفت که حالا گروه طالبان به شهرها حمله می‌کنند، آقای احمدزی برآشفته شد.

آقای خالد در آغاز کارش گفته بود که "تروریست‌ها" را در "لانه‌های" آنها هدف قرار می‌دهد.

اما آقای احمدزی آنها را "کور و کر" خواند، اما این سخنان او خشم خبرنگاران حاضر در کنفرانس را برانگیخت. خبرنگاران این سخنان او را "توهین" تلقی کردند و با اعتراض در برابر این اظهارات، کنفرانس خبری آقای احمدزی را برهم زدند.

به دنبال اعتراض خبرنگاران، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهوری و فیروز بشری رئیس مرکز اطلاعات و مرکز رسانه های حکومت در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

آقای احمدزی با پادرمیانی آقای صدیقی از خبرنگاران عذرخواهی کرد. او گفت: "یک بار نه صد بار از شما معذرت می‌خواهم. اگر شما ناراحت شده باشید، از تمام همکاران معذرت می‌خواهم؛ به خاطر این‌که نمی‌خواهم یک عضو فامیل رسانه‌ها از من ناراحت باشد."

پیش از این نیز خبرنگاران نسبت به آنچه که "بدرفتاری" مقام‌های دولتی و سخنگویان آن‌ها می‌خوانند، انتقادهایی را مطرح کرده‌اند.

برخی از خبرنگاران می گویند که نهادهای دولتی اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار نمی دهند و برخی از سخنگویان نهادهای دولتی به سوالهای خبرنگاران پاسخ نمی دهند.

XS
SM
MD
LG