لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۴

محمد سرور دانش روند جاری صلح را پیچیده و بی‌نتیجه خواند


محمد سرور دانش معاون دوم دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز
محمد سرور دانش معاون دوم دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز

محمد سرور دانش معاون دوم دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری محمد اشرف غنی، روند جاری صلح را پیچیده و بی‌نتیجه می‌داند.

آقای دانش روز یکشنبه در یک نشست مبارزات انتخاباتی در کابل گفت: "با در نظرداشت پیچیده‌گی‌های این روند آنان به انتخابات اولویت می‌دهند."

این در حالی‌است که دور نهم مذاکرات صلح میان هیئت امریکایی و طالبان به پایان رسیده و قرار است زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان امروز به کابل بیاید.

در آستانۀ ختم دور نهم گفت‌وگوهای صلح معاون دوم دستۀ انتخاباتی دولت ساز به رهبری محمداشرف غنی این روند را مبهم و پیچیده می‌داند.

سرور دانش روز یکشنبه در یک همایش انتخاباتی در کابل گفت، با درنظرداشت روند جاری صلح آنان به انتخابات اولویت می‌دهند. وی در ادامه افزود: "مسأله صلح پیچیده است این پروسه بسیار زمان‌گیر و نفس‌گیر شده که هنوز هم بعد از ۹ ماه تلاش هنوز هم به هیچ نتیجۀ روشن نرسیده است."

این در حالی‌است که دور نهم مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان به پایان رسیده است.

اما پیش از این نیز از ۱۷نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴تن شان در صحبت با رادیو آزادی به صلح اولویت داده اند.

اما سید داود کارشناسان سیاسی به رادیو آزادی گفت، رئیس جمهور غنی و دستۀ انتخاباتی‌اش به علتی به انتخابات اولویت می‌دهند که در تلاش ادامۀ قدرت شان هستند. او در ادامه به گفته اش تأکید کرد: "به باور من داکتر غنی می‌خواهد که ادارۀ آینده که به اساس توافق قطر ایجاد می‌گردد وی در آن نقش کلیدی داشته باشد، آن‌ها به آسانی رها نمی‌کنند زیرا آنان بیشتر از صلح به انتخابات اولویت می‌‎دهند."

با این همه حکومت افغانستان و کمیسیون مستقل انتخابات بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال جاری خورشیدی تأکید می‌کنند.

XS
SM
MD
LG