لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۰

برای بررسی کشته شدن افراد ملکی، به ننگرهار هیئت اعزام خواهد شد


نشان لوی سارنوالی جمهوری اسلامی افغانستان
نشان لوی سارنوالی جمهوری اسلامی افغانستان

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید که به زودی یک هیئت را برای بررسی چگونگی کشته شدن افراد ملکی به ولایت ننگرهار اعزام خواهد کرد.

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در عملیات نیروهای قطعۀ ۰۲ امنیت ملی، چهار عضو یک خانواده، چهارشنبه شب در شهر جلال آباد کشته شدند.

به دنبال این رویداد، رئیس جمهور اشرف غنی، عصر دیروز استعفای محمد معصوم ستانکزی 'رئیس عمومی امنیت ملی' را منظور کرد و به لوی سارنوالی دستور داد که این حادثه را بررسی کند.

پس از آن‌که رئیس جمهور اشرف غنی به لوی سارنوالی دستور داد که چگونگی تلفات افراد ملکی در ولایت ننگرهار را مورد بررسی قرار دهد، این اداره می‌گوید که یک هیئت را برای بررسی این رویداد توظیف کرده است.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی دیشب به رادیو آزادی گفت که یافته های هیئت با مردم شریک خواهد شد. او در ادامه افزود:" لوی سارنوالی جمهوری اسلامی افغانستان، هیئت را از کارمندان خود سارنوالی توظیف کرده است تا چگونگی رویداد را مورد بررسی قرار دهد.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی
جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی

او به ادامۀ گفته هایش افزود: "قرار است هیئت عنقرب عازم ننگرهار شود و از نزدیک این رویداد را مورد بررسی قرار دهد و پس از بررسی، نتایج و یافته‌های بررسی به همه شریک خواهد شد."

رئیس جمهور اشرف غنی به دنبال کشته شدن افراد ملکی در ننگرهار، استعفای محمد معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی را منظور کرد.

آقای غنی عصر روز پنج‌شنبه در یک نشست امنیتی در ارگ گفت که وارد شدن تلفات به افراد ملکی برایش پذیرفتنی نیست و رویداد جلال آباد را به گونۀ جدی تعقیب خواهد کرد.

معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی
معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در جلسۀ فوق‎العادۀ امنیتی در مورد عملیات نیروهای امنیتی در ننگرهار گفت که استعفای محمد معصوم ستانکزی، رئیس عمومی پیشین امنیت ملی را پذیرفته است.

آقای غنی در این جلسه گفت که در این عملیات که به نام حمله به اعضای گروه‌های طالبان و دولت اسلامی معروف به داعش راه اندازی شده، چهار عضو یک خانواده کشته شدند.

آقای غنی افزوده که این رویداد را تا آخر پیگیری خواهد کرد و به لوی سارنوالی وظیفه سپرده تا این رویداد را بررسی کنند.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که تنها این مورد نیست که در آن غیر نظامیان کشته می‌شوند، بلکه رویدادهای دیگر هم صورت گرفته که مسئولان نتوانستند جلو آن را بگیرند.

رئیس جمهور غنی در ادامۀ صحبت‌هایش گفته است: "در حادثۀ جلال آباد در عملیات زیر نام عملیات ضد داعش چند جوان از اعضای یک خانواده بی‌رحمانه کشته شده اند.

قبلاً در خوگیانی، در زرمت ولایت پکتیا و لوگر این گونه رویداد اتفاق افتاده بود.

مسئولین در جلوگیری این گونه رویدادهای غم‌انگیز کوتاه آمده اند.

چند لحظه پیش با بسیار تأسف استعفای جناب استانکزی صاحب رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان را منظور کردم."

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار گفته اند که چهار فرد ملکی اعضای یک خانواده، چهارشنبه شب در عملیات نیروهای قطعۀ ۰۲ امنیت ملی، در شهر جلال آباد، مرکز این ولایت کشته شدند.

ده‌ها تن از باشنده‌هایاین شهر دیروز اجساد قربانیان را به نزدیک دفتر والی ننگرهار آورده بودند و خواهان مجازات عاملین این رویداد شدند.

کشته شدن چهار برادر در جلال آباد ، در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌هایی را در پی داشته است.

شماری از کاربران فیسبوک، عکاس‌‎هایی را کهاین افراد، قبلاً در کنار نیروهای امنیتی گرفته بودند نشر کرده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان تا حال در مورد عملیات قطعۀ ۰۲ این ریاست در ننگرهار ، چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG