لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۸

رئیس کمیسیون انتخابات روسیه در خانه‌اش مورد حمله قرار گرفت


آلا پام فیلواه رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه
آلا پام فیلواه رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه

وزارت داخله روسیه می‌گوید، یک مهاجم وارد منزل آلا پام فیلواه رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه شده و بر او حمله کرد.

این رویداد صبح روز جمعه (۶ سپتمبر) درست دو روز پیش از برگزاری انتخابات جنجال برانگیز شوراهای شهر در روسیه اتفاق افتاده‌است.

ایرینا وولک سخنگوی وزارت داخله روسیه به روز جمعه در مورد این رویداد به رسانه‌ها گفت: "حمله کننده‌ نقاب پوش از راه پنجره وارد خانه شده، با دنده برقی بر صاحب خانه حمله کرده و پس از آن، ناپدید شده است."

سخنگوی وزارت داخله روسیه گفت که تحقیقات در باره این رویداد آغاز شده‌است.

آلا پام فیلواه رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در گفتگو با تلویزیون خبری ۲۴ این کشور گفت: "امیدوار است که این یک حادثه باشد."

خانم پام فیلواه در ادامه در مورد چگونگی حادثه گفت: "در ابتدا احتمالاً ترسیدم. اما بعد خودم را جمع و جور کردم و شروع کردم که او را با توان نهایی خود بزنم. پس از آن یک چوکی را گرفتم و با صدای بسیار بلند فریاد زدم - طوریکه حتی نمی‌دانستم، می‌توانم اینقدر بلند فریاد کنم. خلاصه، من به نوعی توانستم او را بیرون بکشم. او از نزدم فرار کرد. "

آلا پام فیلواه ۶۵ سال عمر دارد.

او در یک کنفرانس خبری در مسکو به خبرنگاران همچنین گفت، یکی از انگشتانش صدمه دیده و زمانیکه به کمک چوکی در برابر حمله کننده مقاومت می‌کرد، قسمتی از بدنش خراشیده شده است.

به گفته خانم پام فیلواه حمله کننده جوان به نظر می‌خورد.

مردم در انتخابات روز یکشنبه ( ۸ سپتمبر) در اکثر مناطق روسیه به شمول مسکو به پای صندوق‌های رأی می روند تا اعضای شورای شهر مسکو را تعیین کنند. از تمام روسیه شورای شهر مسکو را انتخاب می کنند؟

این شورا ۴۵ کرسی دارد.

اعتراضات در روسیه
اعتراضات در روسیه


به دنبال حذف نام شماری از نامزدان اپوزیسیون از فهرست نامزدان انتخابات از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، اعتراضات در مسکو آغاز شد.

مقام‌های روسیه این اعتراضات را که به چالشی برای کرملین مبدل شده بود، غیر قانونی اعلام کردند.

پولیس در جریان این اعتراضات بیش از ۲۰۰۰ نفر را بازداشت کرد.

انتخابات شورای شهر روسیه در هر پنج سال یک بار برگزار ‌می‌شود.

XS
SM
MD
LG