لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۸

جرایم بیش از حد معتادین مواد مخدر، باشنده‌گان جوزجان را به ستوه آورده است


هدف این طرح، کوتاه کردن دست قاچاقچیان و قطع رابطه آنها با معتادان است
هدف این طرح، کوتاه کردن دست قاچاقچیان و قطع رابطه آنها با معتادان است

(باشنده‌گان شبرغان: معتادین برای دریافت پول خرید مواد مخدر، وارد منازل مسکونی شده و دست به غارت اموال می‌زنند.)

معتادین مواد مخدر در جوزجان با انجام جرایم باشنده‌گان این ولایت را به تنگ آورده اند.

باشنده‌گان شهر شبرغان در صحبت با رادیو آزادی می‌گویند، معتادین مواد مخدر برای دریافت پول جهت خرید مواد مخدر حتٰی وارد منازل مسکونی شده و دست به غارت اموال می زنند.

پولیس جوزجان هرچند از جمع آوری معتادین از شهر شبرغان خبر می‌دهد، اما باشنده‌گان جوزجان ادعا دارند، تنها بخدی پارک که چندی قبل از وجود معتادین پاکسازی شده بود، حال بار دیگر به محل تجمع معتادین مبدل شده است.

عبدالله نوری یک تن از دکانداران شهر شبرغان از آزار، اذیت و تجمع معتادان در ساحۀ آدینه مسجد شهر شبرغان شکایت نموده می‌گوید، مشکلاتی که معتادان در این گوشۀ شهر به بار آورده اند، آنان را مجبور ساخته اند که خانه‌ها و دکان‌های شان را به فروش رسانده و از این محل کوچ کنند.

"ما دکانداران از دست همین معتادین بسیار به عذاب هستیم. مجبور هستیم که دکان خود را تبدیل کنیم و یا به‌جای دیگر کوچ کنیم، چاره نداریم معتادان هر چیزی را که بیرون از خانه و یا دکان ببینند؛ با خود میبرند."

باشنده‌گان شهر شبرغان می‌گویند، به دلیل افزایش تعداد معتادین حتٰی کسی آماده نیست که خانه‌ها و دکان‌های این شهر را به قیمت مناسب بخرد و یا به‌کرایه بگیرد.

غلام سخی و سیف الله باشنده‌گان شبرغان می‌گویند، حتٰی معتادین تلاش می‌کنند تا وارد منازل مردم شده و برای خرید مواد مخدر اموال منازل را دزدیده و به فروش می‌رسانند.

۱: "در کوچۀ ما مردم یک مو سفید را لت و کوب کرده و پول‌اش را با خود بردند، در حالی‌که او گدایی گری می‌کرد، از خانۀ خود ما یک عراده موتر سیکل را بردند. باید این معتادان از شهر جمع آوری شوند."

۲: "غیز از آن هم در کوچۀما مردم رفت و آمد محصلین زیاد است، معتادین موبایل دختران و بایسکل بچه‌های محصل را می‌دزدند، خلاصه به تکلیف هستیم، در کوچۀ ما مرکز فروش مواد مخدر است، بوی بد به مشام ما می‌رسد، ما می‌ترسیم که اولاد های ما معتاد نشوند."

باشنده‌گان شبرغان از تجمع معتادان، آزار و اذیت و فروش علنی مواد مخدر در گوشه‌های از این شهر شکایت نموده و از حکومت می‌خواهند که هرچه زودتر جلو تجمع معتادین را بگیرند.

فریدون انیق سخنگوی والی جوزجان می‌گوید، آنان پس از شنیدن مشکلات مردم شبرغان تلاش می‌کنند تا این موضوع را در جلسه هفته وار امنیتی با پولیس مطرح نموده و معتادین را جمع آوری نمایند.

"مقامات محلی جوزجان در جلسۀ امنیتی هفته‌وار شان در مورد مشکلات مردم که شکایت داشتند تصمیم گرفتند و به پولیس هم دستور داده شد تا معتادان را از شهر جمع آوری کنند و این بار تصمیم جدی است."

معتادین مواد مخدر در کنار دزدی اموال و آزار و اذیت باشنده‌گان شهر شبرغان، از اماکن تفریحی نیز به عنوان محل تجمع و استفاده می‌کنند.

پولیس جوزجان سه هفته قبل به همکاری شاروالی شبرغان تنها ساحۀ بخدی پارک شهر شبرغان را که به بازار فروش مواد مخدر تبدیل شده بود، به بهانۀ جشن استقلال کشور از وجود معتادین پاکسازی نمود، ولی با گذشت چند روز، اکنون معتادین دوباره به این پارک برگشته اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:45 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG